RAQUETES PELS RASOS DE PEGUERA

 
Els Rasos de Peguera són un dels 100 cims que em faltava. El vaig fer fa molts anys però no el puc incloure en la meva llista personal.  Val a dir que des de Berga no vaig veure ni una gota de neu però en acabar vaig tenir sort i vaig triar una proposta que miraculosament aprofitava la poca neu que hi havia.

Els Rasos era un parc a la neu però durant la proposta em vaig trobar molt tranquil fins els darrers metres on havia una munió de famílies jugant per la neu.

FITXA TÈCNICA:

Valoració: Itinerari ben interessant que em permet fer una descoberta més interessant que la sola ascensió dels Rasos.

Dificultat: Baixa.

Temps: 3 hores (encara que depen de l'estat de la neu).

Distància: 8,4 km.

Desnivell: 380 metres.

Itinerari circular.

Descripció de l'itinerari:

Accés: En el km 13,1 de la carretera BV-4243 de Berga als Rasos de Peguera, en el coll de Catllarí (1893 m.) on aparquem.

Itinerari: Ressegueixo la carretera 300 metres i agafo una pista que surt a l'esquerra. Vaig per bosc molt agradable.

15 min Clariana en el bosc amb una panoràmica excepcional. 

40 min Collada de Rasets. Vaig cap al nord amb una ferma pujada.

55 min Torre dels Enginyers (1988 m.). Vèrtex geodèsic. Sota nostra tenim el Cogulló de l'Estella. A la dreta, en un nivell inferior descobreixo el pas de l'Os que ens permetria baixar a la Roca de l'Auró. Exploro però veig que el tram està colgat de neu i no puc passar. Llàstima em quedo amb les ganes de poder baixar-hi. Després d'aquesta fustració torno a la torre dels Enginyers i retorno a la collada de Rasets.

1 h 03 min Collada de Rasets. Ara tiro amunt decididament.

1 h 26 min Les Fontetes. Bassa colgada de neu.

1 h 40 min Rasos de Baix (2057 m.). Està mig amagat en el bosc. El passo de costat.

1 h 45 min Baixava per la carena oest. Ara abandono i baixo directament per la dreta.

1 h 55 min Coll de la Creu del Cabrer (1972 m.). Pujo directament. Hi ha un filat que m'ajuda a orientar-me. Més apunt trobo un corriol marcat amb punts grocs que m'assegura que vaig prou bé.

2 h 19 min Rasos de Dalt - El Pedró (2079 m.). Punt més alt dels Rasos de Peguera. Baixo més a l'oest.

2 h 40 min Torno a estar prop del coll de la Creu del Cabrer i agafo el torrent de les canals de Catllarí.

3 h Coll de Catllarí on acabo el recorregut.

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris