3a ETAPA CAMÍ DE CAVALLS: DEL PORT D'ADDAIA AL FAR DE FAVARITX

Aquest recorregut ens va portar la sorpresa/aventura que havia trams del camí inundats i ens va obligar a traure les sabates i anar descalços.

Cal diferenciar dos trams: Baixada cap a les Salines de la Cala d'Addaia i el tram pla interior cap al far de Favaritx. Evitem els trams asfaltats, així sortim de l'extrem del carrer Fontanillas del Port d'Addaia i els companys ens recullen en la incorporació a la carretera al far de Favaritx (alerta no hi ha cobertura).

VALORACIÓ: Etapa molt interessant especialment els trams costaners.

DIFICULTAT: Baixa.

TEMPS: 2 hores 20 minuts.

LONGITUD: 8 km

DESNIVELL: 130 metres.

En els dos-cents primers metres travessem quatre tanques i entenem l'entorn espacial per on ens movem, camps perimetrals tancats que permeten el pas dels camins tradicionals. Cal tancar sempre les portes d'accés. Anem baixant cap a la cala d'Addaia. Quan el pendent és ferm ens trobem amb esgraons de fusta.

0,9 km Arribem a nivell de l'aigua i continuem a nivell del mar.

2,3 km Entrem a l'escullera de Ses Salines d'Addaia que és el tram negat d'aigua. Al final de Ses Salines seguim una pista planera.

3,7 km Abandonem la pista principal i anem per una ramal a l'esquerra. Abandonem el nivell del mar i anem a buscar el cap de Favaritx.

6,8 km Cala Calders. Pujada fer la bateria de Favaritx des d'on es domina la contrada.

8,1 km Sortim a la carretera al Far de Favaritx. Recordar que un quilòmetre més enllà la pista resta tancada a la temporada turística. Al novembre del 2022 estava obert. Molt interessant visitar-lo. La següent etapa del Far de Favaritx a Es Grau (etapa 2) es troba uns 500 metres abans del Far.