65è PESSEBRE DE MUNTANYA: ERMITA DEL MONTSANT

Nosaltres encara no havíem arribat

Un any més un altre pessebre de muntanya. Enguany el Quim - el meu net- m'ha preguntat: - Quants pessebres has anat? La veritat és que no sé comptar-los. Segurament dec estar prop de la quarantena d'edicions. Enguany, com en els darrers, he tingut l'ocasió d'anar-hi amb els meus nets Quim i Nil, és un encant especial. 

En aquesta edició l'ermita triada ha estat l'ermita de la Mare de Déu del Montsant. Com ermita no m'agrada però he de reconèixer que el paratge és bestial.  Aquí vaig pujar amb en Pau Salla i en Manel Cortés que ens han ja deixat però m'agrada recordar.

El Quim -que puja com un jabato - em diu que ha trobat l'excursió curta. Està acostumat a caminar per la muntanya. El recorregut és molt evident. Sortim del llogarret d'Albarca i ens anem enfilant cap al Montsant per un sender. 

4 min arribem a una cruïlla. A l'esquerra va el camí a l'ermita de Sant Joan del Codolar on vam posar el pessebre l'any passat precisament. A la dreta va el camí a Ulldemolins. Anem recte amunt.

25 min Sortim a una pista que seguim amb algun tram prou pendents.

51 min Collada. Ara la pista de terra  gira a la dreta i acaba la pujada.

No se me veu però em cau la baba

56 min  A la dreta surt un corriol que seguim, deixant la pista que davalla.

1 h 04 min Esplanada de l'ermita de la Mare de Déu de Montsant on estan els companys del CEL que aviat comencen a cantar nadales i on practico el noble esport de la plática i la vida social. Aviat baixem pel camí de pujada (2 hores).

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris