MANIFEST ANTI-100 CIMS: ROCA BARTAL

 


(Opinió personal que us podeu saltar… M’agafo al dret a la llibertat d’expressió i expresar la meva personal opinió, sense afany d’ofendre, però no puc entendre els excursionistes que dediquen el seu temps lliure a completar una llista de cims. Semblen els nens de l’escola que frueixen fent els deures de cap de semana. Entenc el muntanyisme més creatiu i menys unidireccional. La roca Bartal seria un molt bon model de la meva modesta forma de comprendre la muntanya, encara que tothom pot baixar les escales com vulgui).

Croquis: Recordeu pujar per la dreta
 i no per l'altre vessant.

Em perdo mirant mapes i de sobte veig una cota modesta anomenada roca Bartal a l’est de la cinglera de la roca de Canalda. Sobre la pantalla de l'ordinador m’agrada… miro per internet… cap información. Ara m’agrada més. Començo a pensar com pujar-hi. M’hi poso. Pujo per una gran boscúria salvatge quan estic sobre el terreny m'adono que és millor baixar per l’altre costat. Toma!!! És un passeig marítim de Cambrils de bon baixar. Ja tinc una sortida ben bonica per explicar al bloc.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Proposta exclussiva per excursionistes amb afany explorador

DIFICULTAT: Baixa, encara que tram sense sender i una lleu grimpada

TEMPS: 1 hora 31 minuts.

LONGITUD: 2 ,6 km

DESNIVELL: 160 metres

Descripció de l’itinerari:

Aparco una mica més avall del km 40 de la carretera L-401 en unes pedres a la vora. Sembla que Deu ha posat aquest indret perquè jo pugui aparcar.

Una mica abans hi ha una pista forestal. Tiro amunt per la pista. Vaig fent llaçades.


12 min Trencall, vaig amunt.

16 min Deixo la pista i agafo un trencall, sense sender a l’esquerra.

21 min Arribo al coll que hi ha al nord de la roca Bartal. Vaig cap a la cresta. En el primer tram he de deixar l’aresta i voltar-la per l’esquerra. Quan surto de nou a la cresta m’enfilo per una canaleta, tot prou fácil.

26 min Cim de la roca Bartal (1509 m.) Poso una fita…és un pic tan modest que no té ni fita, pobre. Aixequeu el cap i veureu a l’est hi ha la roca de Canalda, espatarrant, davant la plana solsosina, tota per vosaltres. A l’est, les roques del Codó, a l’espatlla els contraforts del Port del Comte. La meva intenció és buscar indrets on escalar, així que decideixo perdre el temps fent un tomb a la roca. Hi ha panoràmiques excepcionals.

1 h Torno a estar al coll. Reprenc el camí de tornada pel mateix camí.

1 h 31 min Aparcament on hem iniciat la descoberta. Com és curt em vaig a caminar a la roca del Gegant dormit.

Per obtenir el track (recordeu, seguir-lo a la inversa i no tornar per l’anada que és molt salvatge):

Powered by Wikiloc

Comentaris