VOLTAR L'AGULLA DE L'ISARD, NO TOTES LES SORTIDES SON RECOMANABLES


Demà plou així que decideixo fer un tomb d'emergència. Em planto a l'aparcament de la Formiguera a Sant Llorenç de Montgai. Davant tinc l'agulla de l'Isard on fa anys vaig pujar pel nord. Cau en un equilibri precari que sembla que qualsevol dia caurà. Es curiós com la comunitat excursionista no s'ha fixat gaire. Ahir vaig veure des del Triangle del Cilindre i em vaig adonar que havia un camí nou, així que avui em decideixo explorar-lo. Som-hi, encara que es tracta d'un recorregut salvatge, entre la boscúria i sols aquells que tinguin genètica de porc senglar fruiran. Som-hi.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Ruta només recomanable per excursionistes jabalís, però si teniu genètica de porc senglar no us perdeu aquest recorregut salvatge.

DIFICULTAT: Mitja, però tingueu present que anem sense corriol i per zona molt herbosa.

TEMPS: 1h 3 minuts

LONGITUD: 0,7 km

DESNIVELL: 100 metres

ITINERARI CIRCULAR

Descripció de l'itinerari:
Surto pel sender que trobem a l'extrem de l'aparcament (km 9,7 de la carretera LV-9047 de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa). Aviat abandono el fons del barranc i agafo un corriol ascendent per l'esquerra.
4 min Cruïlla de senders. Anem a la dreta menys evident. Tornarem per l'esquerra. Passats els 20 metres en que contornegem un contrafort perdem el camí i puguem com podem cercant el millor pas entre la vegetació. Deixem el contrafort (que jo volia batejar com Agulla Nala però no fa agulla i es queda com un contrafort prou interessant), una altra estribació de l'agulla de l'Isard de 334 m, però no arribo a assolir.

29 min Arribo a una bretxa (345 m.) entre l'agulla de l'Isard i l'agulla del Cabirol. M'encaro cap al cap de l'agulla entre roques.
34 min Assoleixo el cimal de l'agulla de l'Isard (352 m.). Visió espectacular del contorn que miro de fotografiar. Hi ha una vella reunió d'escalada de tres burils.
Torno a la bretxa i decideixo baixar pel vessant sud. Es baixa amb comoditat. Al fons hi ha algun arbust molest però el contornejo per la paret i quan tinc un baixador clar em tiro avall.
50 min Surto de la canal on estava. A la dreta albiro el poble de Sant Llorenç de Montgai a la dreta i la paret de l'Os. Vaig vers la paret de sota de l'agulla de l'Isard, on trobo el sender dels escaladors per on baixo.

1 h Cruïlla per on he passat en començar el recorregut. Tiro avall.
1 h 03 min Arribo a l'aparcament on he començat el recorregut.

Per obtenir el track:
Powered by Wikiloc

Comentaris