TOSSAL DE LA SISQUELLA: ERMITA DE CÈRVOLES

Avui fa un dia amb una visió excepcional. Ha marxat la boira i fa un dia ventós. He decidit pujar al tossal de la Sisquella, o Torreta dels Moros,
perquè sospito que puc tenir una panoràmica superba.
De l'ermita de Cèrvoles prenc un sender - cartell a l'inici - cap al sud-oest.
7 min. Arribo al tossal de la Sisquella (815 m.). Encara es veu la base de la torre de guaita. Més enllà hi ha un plafó informatiu.
Descripció de la panoràmica:
A l'esquerra (est) veig Montserrat, intueixo la Segarra com a fi de la plana de l'Urgell. Al sud, tancant l'Urgell, les muntanyes de Prades, Montsant, la serra de Cardó i Els Ports. A la plana hi ha tants pobles que costa diferenciar-los (dur uns prismàtics) però crec veure: Lleida, Alguaire, Almenar, Almacelles ... Embassament de Santa Anna - a l'oest - Sant Salvador de Montpedrós, Baldellou, Penya Roja, Sant Quiri, Purroy de la serra, serra de Guara. El nord està una mica ennuvolat però veig la Penya Montanyesa,  Mont Perdut, Cotiella ...
Darrera la serra de les Guineus.
Faig el camí de tornada amb el convenciment que ha valgut la pena pujar-hi!
De ben segut que sabeu com pujar a l'ermita de Cèrvoles... si no això vol dir que no heu pujat mai ... doncs ja sabeu... hi heu d'anar-hi.
Sortiu d'Os de Balaguer en direcció a Castelló de Farfanya. Als 600 metres trobareu un cartell que us indica la pista que heu d'agafar a mà dreta (oest).
Són 7,4 km. de pista prou apta per a vehicles normals.