CORCEGA (5): PUNTA DI A VACCA MORTA

Les propostes que m'havia fet per l'alta muntanya s'havien acabat massa aviat així que vaig haver d'anar a buscar muntanyes menors. La Punta di a Vacca Morta la vaig trobar en un llibret d'excursions fàcils. El seu valor és la visió sobre l'extrem inferior de l'illa amb el mar Mediterrani i la proper Cerdenya. Excursió menor.
Característiques:
Valoració: Acceptable.

Dificultat: Baixa. Costa alguna cruïlla, És interessant una visió de conjunt des de la Barrage d'Hospidale.
Desnivell: 275 m

Distància: 4,2 km.
Temps: 1 hora 55 minuts
Itinerari circular.
Accés:
Ens situem a l'extrem SW de la Barrage d'Hospedale i agafem la carretera que puja a Cartalanovu.
En el km. 2,1 hi ha un aparcament, abans d'un revolt a l'esquerra on deixarem el cotxe i començarem l'excursió.
Hi ha un cartell que ens indica un sender amb el live motiv són els pins laricis, un altre cartell que ens parla dels Tafoni (forats a la roca fets per l'erosió) i hi ha un tercer que ens parla del sentier dels Rochers... de vegades ens passem buscant motius per indicar un sender amb "ganxo".

Descripció de l'itinerari:
Prenem un sender que surt de la part superior. Cartells informatius. Seguim les marques grogues.
9 min. Bifurcació de camins. Anem per
l'esquerra. Tornarem pel de la dreta. Ara seguim marques grogues i també taronges.
12 min. Bell exemplar de Teix (if en francès) encara que no hi ha angle per fotografiar-lo bé. Cal saber que el teix és un arbre de creixement molt lent i poder aquest arbre va nàixer en el breu període de la història que aquesta illa fou catalana.
14 min. Sortim a una pista que aquí acaba. Tirem amunt.
16 min. Cruïlla. Deixem les marques grogues i taronges i anem a la dreta seguint les marques blaves. Anem per un sender planer que ens evita fer marrada. Passem a tocar d'una font.
26 min. Fem cap a un sender més rellevant. Per on passa el Sentier de mare a mare que travessa la illa del mar Tirre al Mediterrani. Anem a l'esquerra.
30 min. Foce Alta (1171 m.). Coll. Per l'esquerra baixariem al poble de Cartalanovu (on també haguessim pogut començar l'excursió). Anem a la dreta.
Anem guanyant diferents tumuls de roca, com no granítica.
55 min. Cim de la punta di a Vacca Morta (1314 m.) on cal destacar la visió panoràmica vers al sud l'illa de Cerdenya i el mar Tirré i el Mediterrani. La Barrage d'Hospedale, als nostres peus, també quedem preciosos amb el reflex del sol matinal.
Prenem el camí de tornada cap al coll de Foce Alta i el Sentier de Mare a mare.
21 min. (de baixada) em trobo en el punt 26 min. de pujada i ara tiro avall pel camí principal
34 min. El sentier gira a l'esquerra. Nosaltres tirem avall. Aviat travessem una pista.
38 min. Surto a una altra pista. Vaig un centenar de metres a la dreta i agafo un camí a l'esquerra.
53 min. Passo per la cruïlla on he abandonat el camí d'anada.
1 h Aparcament.
Track trobat a Wikiloc on fa la pujada com fem aquí en la descripció:

Comentaris

  1. Tinc un gran record de les muntanyes corses, que reviu amb aquestes excursions teves. Gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies pels comentaris. A mi també m'ha agradat molt la illa. De tal forma que em plantejo tornar-hi el proper any ja que em vaig deixar coses molt interessants.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada