TIVISSA: L'ERMITA DE SANT BLAI (CRESTA DEL VENTALL) I MORRAL DE PENA ROJA

Volíem anar a escalar la Cresta del Ventall, al peu de l'ermita de Sant Blai per on vaig passar fent el GR-7 fa molts anys (no recordava practicament res). Però és un dia ventòs i vam haver de canviar els plans. Primer de tot ens trobem que a l'ermita celebren l'aplec i hi ha una munió de gent que esperen l'escudella que preparen arrecerats darrera de l'ermita. Nosaltres no ens vam saber esperar. Primer vaig pujar a la creu de Sant Blai que està situada a mig camí de la cresta del Crestall i observo el que haguéssim fet, encara que el vent m'impedeix fruir de la dilatada panoràmica vers Tivissa. Un altre dia serà.
Al coll del Ventall m'enfilo fins la carena de la Cresta del Ventall (529 m.) on puja un corriol. Després vaig al coll de Muala, on hem deixat el cotxe, i seguim un sender ben fressat que ens duu prop del Morral de Pena-roja on pugem seguint l'aresta nord, el vent ens dificulta l'ascensió però finalment fem cim (499 m.). Després vaig a veure les vies que hi ha al vessant oposat on no bufa el vent i trobo una parella escalant encara que hi ha una restricció a l'escalada.
No ha estat un dia molt complert però crec que he fet el millor que es podia fer...

1. lleig lleig, nar a lo terreno d'un company i no dir res...

1. Moolt lleig, però que molt lleig ... aquesta nit no podré dormir... em castigaré amb un fuet per ser tan dolent.

2. no no no... deixam lo fuet per a mi, que ho faré en més carinyu

3. No, cal, gràcies. Et volia proposar anar un dia a la Mola d'Irto (Gandesa) però si m'has de pegar...