TIVISSA: L'ERMITA DE SANT BLAI (CRESTA DEL VENTALL) I MORRAL DE PENA ROJA

Volíem anar a escalar la Cresta del Ventall, al peu de l'ermita de Sant Blai per on vaig passar fent el GR-7 fa molts anys (no recordava practicament res). Però és un dia ventòs i vam haver de canviar els plans. Primer de tot ens trobem que a l'ermita celebren l'aplec i hi ha una munió de gent que esperen l'escudella que preparen arrecerats darrera de l'ermita. Nosaltres no ens vam saber esperar. Primer vaig pujar a la creu de Sant Blai que està situada a mig camí de la cresta del Crestall i observo el que haguéssim fet, encara que el vent m'impedeix fruir de la dilatada panoràmica vers Tivissa. Un altre dia serà.
Al coll del Ventall m'enfilo fins la carena de la Cresta del Ventall (529 m.) on puja un corriol. Després vaig al coll de Muala, on hem deixat el cotxe, i seguim un sender ben fressat que ens duu prop del Morral de Pena-roja on pugem seguint l'aresta nord, el vent ens dificulta l'ascensió però finalment fem cim (499 m.). Després vaig a veure les vies que hi ha al vessant oposat on no bufa el vent i trobo una parella escalant encara que hi ha una restricció a l'escalada.
No ha estat un dia molt complert però crec que he fet el millor que es podia fer...

Comentaris

  1. lleig lleig, nar a lo terreno d'un company i no dir res...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moolt lleig, però que molt lleig ... aquesta nit no podré dormir... em castigaré amb un fuet per ser tan dolent.

      Elimina
    2. no no no... deixam lo fuet per a mi, que ho faré en més carinyu

      Elimina
    3. No, cal, gràcies. Et volia proposar anar un dia a la Mola d'Irto (Gandesa) però si m'has de pegar...

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

LA POLÈMICA PASSAREL·LA DE MONT-REBEI

VESTIGIS DE LA GUERRA CIVIL DE CERVIA DE LES GARRIGUES: OBSERVATORI DE LA PUNTA DELS MARQUESOS I TRINXERES DE VALLSEQUES

ELS EMBOSCATS DE TUIXENT: ESPLUGA DEL SOLA - ESPLUGA DEL QUICO - CABANIL

TRAVESSA MUNTANYES DE PRADES: DE LA FONT DE LA TEULA - CASA DEL TILLAR A PRADES

UN PATRIMONI PER DESCOBRIR: LES PEDRERES D'ASPA. AVUI LA PEDRERA DE L'ASTOR

JUNCOSA: ITINERARI CIRCULAR CERCANT LA COVA XEPERA (ERMITA TROGLODITICA DE SANT JOAN)

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

JUNCOSA, EL MIG DEL MON: ERMITA DE SANT JOAN

RECORREGUT DE MEMÒRIA HISTÒRICA DEL BARRI DE LA NOGUEROLA 1936

PASSEIG D'ALBATARREC AL NIU DE METRALLADORES DELS PATAMOLLS DE MONTOLIU