25è CAMÍ DE MUNTANYA: TRAGO - PRESA DE CANELLES

Aquest cap de setmana hem tornat a fer-lo... i ja en portem 25 vegades. Hem tornat a arranjar un camí de les nostres muntanyes. Tristament, cada dia hi ha més gent que va a la natura però sempre ressegueixen camins coneguts. Hi ha un fotimer de senders que estan agonitzant. La tasca de l'antic Patronat del Camí de Muntanya era recuperar la xarxa de camins.
En aquesta ocasió ha estat el camí que va de Tragó a la Presa de Canelles. És una feina que cal fer-la en equip doncs, sino, seria totalment impossible abastar aquesta tasca.. Val a dir que el dissabte vam fer 14 currants i el diumenge, 41. No són els records d'altres vegades però si que ha estat una participació prou alta. Vull pensar que tots van fruir com ho vaig fer jo.
Per veure el recorregut podem consultar l'entrada Presa de Canalles a Tragó. Crec que s'ha treballat molt i bé. Sempre hi ha companys/es que no porten material però tothom fa la seva petita aportació, encara que només sigui trepitjant el terreny i fer-nos riure.
Dissabte, 12, vam anar de Tragó fins a l'empalma del camí que puja del pas de la Savina. Vam acabat la jornada amb una paella al poble d' Ivars de Noguera.
Diumenge, 13, el dia de la Diada del Camí de Muntanya i Festa de la Vegueria hem fet la resta del camí sortint de la presa de Canelles., hem acabat la Diada amb un dinar al Meson de Saganta. Havia molt d'ambient i ha estat veritablement divertit.
Hem fet dos equips uns han començat pel coll de la Roca Foradada i han baixat al Pas de la Savina mentre que l'altre ho hem fet a l'inrevés. Quan s'han trobat, abraçades i petons. Després a continuar la feina. Ja em direu hi ha excursionistes que donen el seu temps lliure del cap de setmana per treballar per una causa social, altruista, com pot ser arranjar un sender.
Hem posat dos cartells en el vessant de Canelles. El cartell d'inici i el del trencall entre el camí que puja a roca Foradada i el que va al pas de la Savina, obra de l'artistàs Sergi Sedó.
Encara ens queda per posar tres cartells més. Esperem poder-los posar el 25 d'octubre.
Sense cap mena de dubte, GRÀCIES, a la colla d'excursionistes que any rera anys ens estan recolzen aquesta dura tasca de recuperar camins. Entre els dos dies hem estat una cinquantena de caminants que hem treballat en aquest rar hobby. I molts anys més ho puguem fer.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MONTSEC IGNOT: MONTSEC DE TERRITS: TEIX MONUMENTAL (no reconegut) - CADENES - COVA DE TERRITS - PAS EQUIPAT DE TERRITS

ON ÈS LA LLEGENDÀRIA COVA DE LES GRALLES O DELS CARLINS?

SENTIR-ME REALITZAT: ARRANJAMENT DELS CAMINS DE LA SERRA DE LA LLENA

PER LES CINGLERES DE LA SERRA DE LA LLENA: CAPBUSSAR-ME A LA COVA DEL CALAIXOS DE L'ERELDO

LA COVA DEL GET, ON ES VAN SOJORNAR ELS MAQUIS

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

PREPARANT LA GRAN NETEJA DE CAMINS PER LA SERRA DE LA LLENA

EXCURSIONISME CREATIU: DEL MOLI DE FORNOLS A CAL REBOLL

BATALLA DE L'EBRE: PUNTA TARGA - VÈRTEX GAETA

DOCUMENT: LLISTAT DE PRESONERS DEL CAMP DE CONCENTRACIÓ DE LA SEU VELLA