CIRCULAR PELS FAIGS DE LA FAIADA (100 CIMS)

Quan vaig marcar el GR3 des de Viu de Llevata em vaig adonar que havia un camí que anava a Montberri pel bosc en lloc d'anar per la collada de Sant Roc. Vaig pensar que era un circuit molt interessant i quan he tingut ocasió l'he anat a fer. Xapeau. Un recorregut super original.

Recordeu que la Faiada és el nom en ribagorçà de fageda.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES

Valoració: Ascensió molt interessant a un 100 cims espectacular d'una forma agradable.

Dificultat: Moderada. Sempre per sender evident.

Temps: 4 hores 07 minuts.

Distància: 12 km

Ens situem al poble de Viu de Llevata (carretera N-260 km 337,1) en el mateix Port de Viu i agafem una pista que surt cap a ponent.

6 min Bifurcació. Cartell indicatiu. A l'esquerra a Montberri per la collada de Sant Roc (per on vaig anar a la tardor) i per la dreta a Montberri pel bosc. Anem a la dreta. Primer anem per un bosc de pins de repoblació. Després anirem per una roureda i finalment per una fageda espectacular.

A mesura que guanyem alçada albirem el Corrunco de Durro, el port d'Erta i la pica Cervi on barrufa i no podem albirar gaire el paisatge. Tot el tram està molt ben senyalitzat encara que la baixada és una mica sinuosa. Està marcat amb pintura blanca i vermella del GR. Caldrà valorar-lo com una variant prou interessant.

40 min Sortim a un tallafocs, prop de la carretera. Poc després agafem el camí vell que contorneja la muntanya. Tram molt agradable.

1 h Sortim a una pista. Anem a l'esquerra. Poc després abandonem la pista per la dreta.

1 h 14 min Travessem de nou la pista. Poc després trobem una altra pista que seguim a l'esquerra.

1 h 20 min S'incorpora per l'esquerra el camí que baixa de la collada de Sant Roc. Agafem un trencall del camí vell cap a Montiberri

1 h 24 min Sortim a la collada del Pla. Abandonem el sender i agafem la pista.

1 h 36 min Bifurcació de pistes. Anem a l'esquerra.

1 h 46 min Ens incorporem al camí que puja de la pista de la casa de Montiberri. Tirem camí amunt. Comença la pujada a la Faiada.

2 h 26 min Clariana en el bosc. A l'esquerra hi ha, un xic amagat, un mirador vers la vall de Malpàs, amb els pobles de Malpàs, Castellars, Peranera, Sas, Erta.
2 h 33 min Sortim a la carena de la muntanya. Girem a la dreta.
2 h 51 min Assolim el cim de la Faiada (1698 m.). Davant podem albirar la serra de Sant Gervàs (Pala del Teller - Avedoga), pic de Sant Cugat, al nordo ho tenim una mica pitjor perquè està cobert de núvols. Hi ha un cartell que ens informa que albirem Coteilla, Aneto, Bessiberri Sud, Port d'Erta, Corronco de Durro.
Anem a les torres properes que estan un xic amagades des del cim. Aquí trobem una pista per on anem baixant.
3 h 31 min En un revolt de la pista agafem una drecera.
3 h 38 min Collada de Sant Roc. On travessem el GR3 que puja d'Adons i va a Pont de Suert per Montberri. Seguim la pista cap a Viu de Llevata. La pista queda tallada per una tanca. Deixem la pista i agafem el sender tradicional cap al pilaret de Sant Roc on agafem que ara davalla.

Travessem la pista i agafem el sender a l'esquerra.
3 h 54 min Deixem la pista al costat.
4 h 02 min Bifurcació a Montberri, per on hem passat en començar el recorregut.
4 h 07 min Arribem a Viu de Llevata (1229 m.)