CONTINUEM AMB EL REPTE: GR3 DE VIU DE LLEVATA A PONT DE SUERT

Continuem amb el repte. Ama l'àrea de Senders de la FEEC ens vam comprometre marcar el GR3 des d'Adons (Sant Gervàs) fina a La Seu d'Urgell. Per sort som una colla de jubiletes que tenim temps per poder tirar endavant el projecte. Fins al confinament vam recórrer els senders cercant el camí possible. Avui comencem a pintar. En aquest blog podeu veure: GR3 etapa 9 d'Adons a Viu de Llevata. Avui ens ha tocat de Viu de Llevata al Pont de Suert. La descripció la faig parlant de la distància ja que no podem mirar el temps ja que ens anem parant pintant.

Els nostres companys Joan Nadal i Joan Ramon Amorós van pintar l'etapa 9. Nosaltres us anem a explicar l'etapa 10.

CARACTERÍSTIQUES:

Dificultat: Baixa. Camí amb marques de color blanc i vermell i nombrosos cartells.

Desnivell:  + 420 metres - 800 metres.

Temps: 3 hores 50 minuts.

Distància: 11.4 km

Ens situem al llogarret de Viu de Llevata (1230 m.) i agafem una pista que tirar amunt (cartell).

0,1 km Agafem un sender que surt a la dreta i abandonem la pista. Anem pujant pel coster de la muntanya. El sender és molt evident. Trobem una bifurcació. Per la dreta va el sender a Monteberri pel bosc (queda pendent per un altre dia). Anem a l'esquerra a Monteberri pel coll de Sant Roc.

0,8 km Deixem a l'esquerra una pista. Anem a la dreta.

1,14 km Sortim a la pista que seguim uns metres i agafem un corriol que surt per l'esquerra.

1,3 km Sortim al Pilaret de Sant Roc i baixem a la pista.

1,5 km Coll de Sant Roc (1441 m.). Per l'esquerra puja el GR3 procedent d'Adons. Nosaltres anem a la dreta. Cartell. La pista puja a la Faiada (100 cims). Els primeres metres del recórrer no són gaire evidents. Entrem a la Faiada(fageda) de Malpàs. Una raconada d'una bellesa excepcional. Davant tenim la vall de Malpàs amb el Corronco i el port d'Erto. Baixada ferma. Passem per un esplèndid mirador. Anem contornejant la muntanya de la Faiada per un encisador sender obac.

4,2 km Sortim a una pista que ha tallat el camí. Anem a l'esquerra. Als 50 metres el retrobem a la dreta. Anem seguint continuant la línia elàctrica. Cal estar atents en aquets trencall.
4,4 km Sortim a una collda (La Creu). Anem seguint els pals del llum però aviat girem a l'esquerra i retrobem el camí tradicional que davalla fent zira-zagues.
5,3 km Travessem la pista.

5,5 km Arribem a Montiberri, únic indret habitat que hem vist en tot recorregut. Llàstima que està totalment enrunat. Apareix aquella sensació romànica/reumàtica que duu els nostres pensaments vers les generacions que van viure en aquest indret i ara roman ensulsiat. Hi ha una font a l'entrada.
A partir d'aquí trobem un itinerari de natura amb les petjades d'animals que viuen en aquest entorn.
6,5 km Arribem a una riera que creuem a mà esquerra.
7,3 km Mirador excepcional que ens permet veure al fons la cua de l'embassament de les Escales i les restes del monestir de Lavaix.
7,5 km Trencall a l'esquerra que davalla a l'embassament per l'antic pont de Montiberri. Anem per la dreta.

8,2 km Palanca de Montiberri. Sortim a la carretera N-260 de Pont de Suert a la Pobla de Segur. Anem a l'esquerra.
8,3 km Deixem la carretera. Anem a l'esquerra.
8,4 km Font de la Mena amb una àrea de pic-nic. Aquí comença el camí de l'Aigua que anirem seguint fins l'entrada de Pont de Suert.
8,7 km Travessem la carretera. Ara comença una llarga pujada (140 metres de desnivell).
9,6 km Comença la baixada amb força trams en giragonses. Trams amb tanques de fusta.
10,8 km Sortim a la carretera N-260, a tocar de la piscifactoria. Anem a la dreta.
11.1 km Entrem a Pont de Suert. Seguim la carretera.
11,4 km A mà esquerra ens queda el carrer de Ventolà per on comença la nova etapa del GR3.