A LA RECERCA DE LES PINTURES RUPESTRES DEL ROC DE RUMBAU

Aquests dies he visitat les muntanyes de Sant Honorat que m'he posat entre cella i cella veure les pintures rupestres del roc de Rumbau. No trobo cap entrada a internet que me les localitzi bé. Així que faig aquesta amb la intenció de facilitar als lectors com arribar-hi fàcilment. Dir-vos també que les pintures estan protegides - sinó no les publicitària - i que quan arribes dalt et quedes una mica defraudat i diràs allò de "mes les imaginava més gran". He reconèixer que he fet força volta per aprofitar la sortida però si voleu només us cal caminar 10 minuts si aneu en modo mandra.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES

Valoració: Recorregut que ens permet descobrir la Balma de Rumbau amb les pintures rupestres i l'ermita de Castell-llebre.

Dificultat: Baixa. Es pot escurçar pujant amb cotxe per la pista de Can Boix al Castell-llebre.

Temps: 1 hora 49 minuts.

Descripció de l'itinerari:

Aparquem el cotxe davant de la casa del Pont que està situada a 1 km del trencall de la carretera a la Seu d'Urgell (C-14) per anar a Peramola, passat el pont de Peramola (km 144,3). Els primers metres del nostre sender està malmès per la qual cosa ens caldrà caminar uns 5 metres sense camí per l'ampliació de la carretera. Poc després ja tenim el camí prou evident però por utilitzat i amb vegetació. Us heu de posar en el mode exploració.

20 min Sortim a la pista a l'ermita del Castell llebre. Anem a la dreta a visitar-la.

24 min La Salve, una petita capella amb una visió excepcional sobre la serra de Canals a l'altre costat del proper riu Segre.

32 min Cartell de benvinguda a Castell llebre. A sota a uns 50 metres tenim un pou. Coordenades UTM: 31T  x=358476  y=4660567

38 min Ermita de Castell-llebre bastida damunt d'una penya que domina l'estret d'Oliana. Es un paratge idíl·lic que justifica amb escreix la caminada. Sobre aquest esperó rocós havia hagut una fortalesa per controlar el pas del riu Segre. Tornem pel camí d'anada.

47 min Passem pel baixador per on hem vingut a la casa del Pont.

53 min Deixem la pista a Can Boix i agafem un sender que s'enfila amunt. Generalment hi ha força cotxes d'escaladors. Camí molt fressat. Pujada dreta.

1 h 01 min Arribem arran de la paret on podem trobar escaladors lluitant llur musculatura contra la verticalitat del cingle. Anem a l'esquerra.

1 h 03 min Tanca metàl·lica en una balma. Enfront podem observar les restes de la pintura rupestre que hem vingut a veure. Costa veure-les. Podem passejar per la fissura de la balma de Rumbau. Coordenades UTM. 31T  x=358300  y=4659795. Baixem pel mateix camí.

Arribem a la pista de can Boix. Davant tenim un camp. Veig que podem baixar pels camps. Anem per la vora si està conreat. En l'extrem trobem un camí carreter que seguim.

1 h 11 min Bifurcació de camins. Anem a la dreta. Aviat entrem a un camp i anem pel costat fins localitzar l'accés al camp pel vessant oposat. Continuem avall per camps i una bella visió de les muntanyes d'Oliana.

1 h 33 min Sortim a la carretera a Peramola. Anem a l'esquerra.

1 h 49 min Arribem a la casa del Pont on hem començat la caminada.