SUBLIM GRIMPADA A LA ROCA LLARGA DEL COLL DE MU

L'altre dia ja vam intentar aquesta ascensió però ens vam trobar tallats per una paret per on rajava força aigua de la pluja de la nit anterior. Així que vam decidir tornar un altre dia i avui hi hem tornat. No és una caminada fàcil ja que cal dur material bàsic d'escalada per poder fer tres ràpels curts que abans cal pujar amb passos de III grau d'escalada. La gent acostumada al grimpatge no els hi caldrà corda però en el cas contrari us anirà bé portar corda i alguna cinta per assegurar-vos. Terreny salvatge/aventura per fruir.

Potser hauria de començar a explicar on estar ubicada la Roca Llarga. Entre la Roca del Corb i Sant Honorat hi ha l'imponent coll de Mu. Altres itineraris que ens parlen del coll de MuL'encís de la roca del Corb i Sant HonoratLa volta a la roca del CorbTravessa Roca del Corb - Sant Honorat (La presó)Circular a la roca de Sant Honorat. Bé doncs damunt del coll de Mu hi ha una roca allargada - que us pensaveu - que porta el nom evident de Roca Llarga. Està envoltada per tot arreu per cingles, en alguns trams embalmats. Només té un punt feble, un mur que dona al coll oposat al coll de Mu. Anem a explicar-vos la nostra aventura.

FITXA TÈCNICA:

Valoració: Proposta bestial per descobrir bells racons de casa nostra.
Dificultat: Alta. Cal dur material d'escalada, si més no per fer els tres ràpels.
Temps: 2 hores 27 minuts (anada)
Distància: 5 km
Itinerari lineal.

A la sortida de dalt del poble de Peramola agafem una pista amb indicacions cap al refugi de la Cortiuda.
3,5 km Pista a la dreta que ens duu a la masia de Torrent. Cartell. Aparquem al costat. Coordenades UTM: 31T  x=355220  y=4659534
Aproximació:
Agafem la pista amb marques blaves i grogues. Passem per darrera de la casa de Torrent.
15 min Sortim a un camí carreter que seguim a la dreta.
Pugem per un codolar encarant-nos cap a un pal que aguaitem des de sota.
18 min El pal indicador senyala l'itinerari de la roca del Corb
22 min Abandonem la pista i anem a l'esquerra vers el proper coll de Mu.
25 min Coll de Mu Anem a l'esquerra.on agafem el sender que faldeja les roques de Sant Honorat per un sender encisador. Tram de cadena en començar el recorregut.
36 min Abandonem el camí principal i agafem un trencall que s'enfila per l'esquerra. Estem en un marcat esperó de la muntanya. Coordenades UTM: 31T  x=356572  y=4660125.Hi ha una fita que ens indica el camí. Estem en el contrafort de la muntanya. Ara hem de fer una mena de S seguint unes fites per guanyar el primer nivell d'alçada. Iniciem un llarg flanqueig.
42 min Ens situem prop del barranc que separa l'agulla Cònica. Superem un replà. I tornem al contrafort d'on venim. Ho podem fer en diagonal.
47 min Anem a encarar a un pas clau de l'ascensió. Pugem un mur encarats cap a una petita savina que ens ajuda a orientar-nos. Anem a grimpar cercant el millor pas. Seran uns 10 metres amb una dificultat de II+. Coordenades UTM: 31T  x=356577  y=4660184
Quan arribem a la savina veiem que hi ha una instal·lació d'un rapel d'uns 25 metres. Coordenades UTM: 31T  x=356559  y=4660191
52 min Davant nostre tenim un contrafort que dibuixa un mur. Ara cal entrar en un bosc acanalat per on anirem pujant. Deixem la canal que puja cap a l'agulla Cònica.on vam ascendir fa uns mesos.
1 h 02 min Sortim del bosc acanalat per la dreta. Anem a l'esquerra per cercar una feixa penjada. Coordenades UTM: 31T  x=356565  y=4660271. Tram espectacular però estèticament molt agradable. Baixem al collet que hi ha entre la Roca Llarga i l'agulla Cònica.

1 h 07 min  Collet. Ara ens cal fer una grimpada (III) d'uns 10 metres, espectacular però fàcil. Dalt, en un mur dret trobem un espit que ens servirà per rapelar. Tirem amunt. Anem a cercar el mugró de la Roca Llarga Nord. Cal fer una grimpada de III amb un primer pas exigent. Cal tenir em compte que la roca és prou dolenta. Coordenades UTM: 31T  x=356529  y=4660409
1 h 15 min Cim de Roca Llarga Nord (990 m.). Muntem un ràpel sobre una savina (on hi ha un parell de cordinos i una anella).
Anem caminant cap a la Roca Llarga sud que assolirem sense cap altra dificultat.
1 h 29 min Roca Llarga Suda (940 min). Tornem cap a la bretxa on hem de muntar un segon ràpel d'uns 10 metres sobre un espit.
1 h 36 min Collet al peu de la Roca Llarga. Agafem la Feixa.
1 h 53 min Fi de la Feixa, baixem a buscar el ràpel del mur de pujada.
1 h 56 min Desgrimpem el pas sense muntar el ràpel. Alerta, el track puja a Sant Honorat per la Nala team (grimpada escalada). Anem seguint el camí de pujada.
2 h 01 min Enllacem amb el camí d'anada.
2 h 11 min Coll de Mu (879 m.). Tirem amunt cap a la Roca del Corb seguint el camí d'anada.
2 h 27 min Aparcament on hem iniciat el recorregut.