EL SOMNI DE L'AGULLA CÒNICA


Feia dies que voltant per les cingleres de Sant Honorat vaig veure la silueta bella de l'agulla Cònica. I vaig fer aquest exercici de pensar per on hi pujaria. Vaig parlar amb en Damià, guarda del refugi de Cortiuda i em diu que havia baixat per on jo havia somiat... ja falta menys però el Damià és un grimpaire qualificat. Així que en Josep Lluís i Ramon Pach van fer possible aquest bell somni. L'aproximació està explicada en l'entrada anterior en aquest blog.
Descripció de l'itinerari
La grimpada l'iniciem en el punt 1 h 57 min de l'itinerari anterior  o millor pel camí de Torrent (37 min) Veure track Coordenades UTM: 31T  x=356571  y=4660122 Hi ha una fita que ens indica el camí. Estem en el contrafort de la muntanya. Ara hem de fer una mena de S seguint unes fites per guanyar el primer nivell d'alçada. Iniciem un llarg flanqueig.
6 min Ens situem prop del barranc que separa l'agulla Cònica. Superem un replà. I tornem al contrafort d'on venim. Ho podem fer en diagonal.
11 min Anem a encarar el punt clau de l'ascensió. Pugem un mur encarats cap a una petita savina que ens ajuda a orientar-nos. Anem a grimpar cercant el millor pas. Seran uns 10 metres amb una dificultat de II+. Coordenades UTM: 31T  x=356577  y=4660184
Quan arribem a la savina veiem que hi ha una instal·lació d'un rapel d'uns 25 metres. Coordenades UTM: 31T  x=356559  y=4660191
16 min Davant nostre tenim un contrafort que dibuixa un mur. Ara cal entrar en un bosc acanalat per on anirem pujant. 
26 min Sortim del bosc acanalat per la dreta. Cal recordar el punt per tornar-hi després. Anem pujant superant alguna panxa. Observar que al terra hi ha una ratlla vermella que indica un antic recorregut d'aventura que es va dibuixar per les carenes i del qual no en sabem res.
33 min Cim de l'Agulla Cònica (1051 m.). Visió superba sobre l'entorn. A destacar davant, proper la mola de Sant Honorat. Veig la canal per on vaig intentar pujar-hi i em vaig quedar tallat a 15 metres del cim.
Retornem pel mateix camí que tenim ja clar. Cal tenir present que es pot muntar un ràpel o destrepar-lo per l'esquerra (baixant) que pot facilitar el pas. 
1 h Arribem al camí principal.
Per obtenir el track de la pujada podeu consultar: 
Powered by Wikiloc

Comentaris