ROC DE RUMBAU: PAS DE LA CABRA - COLL DE MU - BALMA DE LA CATEDRAL

Hi ha sortides que sorprenen i et deixen un molt bon regust de boca. Feia temps que m'havia fixat en una canal que recórrer pel mig la paret de Rumbau i finalment em decideixo abordar-la. Anem en Josep Lluís Ruiz i Ramon Pach, ja veieu uns companys excepcionals. A Can Boix descobrim que la canal s'anomena Pas de la Cabra.

Després pugem a l'agulla Cònica (que faré una entrada especial). Finalment arribem al coll de Mu i baixem per anar a veure la balma de la Catedral i baixar per un camí directa que ens porta fins a Can Boix. Un recorregut excepcional.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES:

Valoració: Excursió superba que barreja l'exploració amb un itinerari circular.

Dificultat: Mitja. Sense incloure la pujada a l'agulla Cònica (difícil)

Temps: 3 hores

Itinerari circular

Descripció del recorregut

Sortim de l'entrada de l'Hostal de Can Boix i agafem la pista que va a Castell-llebre.

9 min Agafem un camí carreter a l'esquerra. (De fet aquest sender el va agafar en Josep Lluís, en Ramon i jo vam anar per una pista que està més amunt... després de moltes penalitats vam enllaçar amb el camí de la canal).

17 min El camí carreter esdevé un sender que puja amb força fites i branques tallades.

25 min Deixem a l'esquerra una canal tancada i anem per la dreta seguint una feixa. Vistes excepcionals.

55 min Sortim a la collada que hi ha a la carena del Roc de Rumbau i la roca dels Moros (797 m.). En Josep Lluís mentre ens espera ha pujat al roc de Rumbau però diu que el camí està molt herbassat. Com ja he pujat al cim un altre cop i avui tenim feina decidim tirar avall.

1 h Arribem a una pista que seguim cara avall.

1 h 02 min Arribem al coll de Rumbau (940 m.). Abandonem a la dreta la pista que baixa al Castell-llebrer (veure aquí) i anem seguint cap a Sant Honorat.

1 h 12 min Deixem la pista i agafem un trencall a l'esquerra que baixa a Can Boix.

1 h 19 min Abandonem el camí que baixa a Can Boix i agafem el sender cap al coll de Mu.

1 h 40 min Coll entre el Paller Gros i l'agulla del Camí. Davant tenim les agulles de Sant Honorat. Impressionant visió. Ascensió al Paller Gros. Anem passant pel camí que flanqueja les agulles.

1 h 57 min Deixem el camí i ens enfilem cap a l'agulla Cònica que explicarem més detalladament en una altra entrada. Pujada on cal grimpar amb algun pas de dificultat II+

2 h10 min Coll de Mu. Punt d'unió de la roca del Corb i de Sant Honorat. Indret excepcionalment bell. Observem una sèrie de fites que s'encaren a l'esquerra cap al torrent de Rumbau. Diria que aquestes fites les vam posar en Manel Cortés i jo fa uns 8 anys. Va ser la darrera excursió que vaig fer amb el mestre Manel Cortés que em va ensenyar molt i he aprés molt poc del que ell sabia. Mai agrairé prou les seves lliçons de muntanya i de vida.

El camí ha de baixar força a ponent per baixar fàcilment a un nivell inferior d'un cingle emboscat.

2 h 22 min Balma de la Catedral. Impressionant. Coordenades UTM 31T  x=356416  y=4660180. Agafem un sender que surt en sentit oposat sense baixar al barranc. Camí molt agradable.

2 h 27 min Travessem el barranc i ens enfilem amunt.

2 h 32 min Per la dreta baixa un corriol procedent de la roca del Corb.

2 h 50 min Ens incorporem al camí que baixa de Sant Honorat i la font Viva. Anem a la dreta.

3 h Arribem a l'Hostal de Can Boix.