EL FORN DE CIMENT DE TUIXENT

Fa un temps en Josep Badia de cal Farragetes em parlà que habien trobat un forn de ciment en el camí del coll de Mola. És un repte per mi localitzar-lo. De fet he passat mil cops per sota del forn i no l’he trobat. En Josep em fa adonar que hi ha prop el carbó, el forn i el molí del ciment (aigua). Tres elements prou rellevants que s’enllacen amb facilitat. Donaria per fer un recorregut temàtic.

FITXA TÈCNICA:

VALORACIÓ: Per descubrir un element del patrimoni “industrial” de la vall de Tuixent.

DIFICULTAT: Baixa, encara que cal fer una petita grimpada per accedir a l’entrada del forn. Esperem que properament es faci arribar un corriol.

TEMPS: 16 minuts (anada)

DESNIVELL: 73 metres.

LONGITUD: 1 km

DESCRIPCIÓ DE L’ITINERAR
I:

Surto de l’aparcament del Planell del Sastró. Veure itinerari. Està a tres quilòmetres del Pont/Font del Regatell a un quilòmetre abans d’arribar a Tuixent venint de Solsona.

Segueixo la pista endavant. Al costat hi ha el recorregut de l’arboretum. Passo un pont sobre el rierol de la Mola (generalment sec).

11 min 0,7 km. Per la dreta marxa la pista que puja a la Plana. Anem recte amunt.

16 min. 1 km A l’esquerra queda l’entrada del forn. Per accedir-hi cal fer una bona grimpadeta. Es més fácil tirar un xic a l’esquerra per arribar-hi. Observem que hi ha l’entrada al forn amb una fondària d’uns tres metres i mig. Endavant es veu el sostre soterrat.

Pugem per darrera i observem que està ensorrada la que seria la cambra del forn. Seria interessant fer una excavació/neteja per mostrar la sala del forn. Coordenades UTM:31T  x=384887  y=4675762