14a CAMINADA DE FESTA MAJOR DE TUIXENT: EL CAMÍ DE LA PLANA

En mig d'una vall estreta, tancada per les estribaciones de la serra del Verd i la roca d'en Carbassa, apareix una joliva esplanada que duu el nom de la Plana. On trobem prats, una font i una cabana. Amb una mica d'imaginació sembla que estiguem als boscs del Canada. De sempre havia hagut un camí que pujava des del poble però les reiterades tales forestals han malmès el sender original.

Enguany des de la Comissió de camins ens hem dedicat a dissenyar i arranjar aquest sender que us volem presentar en la 14a Caminada de la Festa Major. Hem estat força dies treballant perquè pugueu fruir d'un nou itinerari. Us esperem l'11 de setembre, a les 9h.

Dalt, abans,
Sota, després

FITXA TÈCNICA:

VALORACIÓ: Itinerari molt interessant que ens permet descobrir camins perduts.

DIFICULTATS: Baixa.

TEMPS: 2 hores 45 minuts.

DESNIVELL: 370 metres.

LLARGÀRIA: 8,4 km.

Descripció de l'itinerar
i:
Aparquem al Pont del Regatell, amb la font al costat. Està situat a 1,3 km abans d'arribar a Tuixent des de Sant Llorenç de Morunys. Aparcament molt just.

Seguim la pista cal al Coll de Mola.
10 min 0,8 km Abandonem la pista i agafem un trencall a l'esquerra. Alerta vailet ens barra el pas. Anem per un agradable camí entre pins.
15 min 1 km Damunt del nostre camí hi ha un pou. Desconeixem el seu nom. Indret curiós. Coordenades UTM: 31T  x=383027  y=4675050

19 min 1,2 km Arribem a un cirerer vell. A l'esquerra baixa el camí a la Palanca de la Plana, però nosaltres tirem recte per trobar aviat un tram de camí entre marges de pedra i que els boixos venen a fer una mena de túnel. En algun d'aquests punts no es podia passar i el camí s'havia perdut.

28 min 1,6 km Sortim de la boixera i fem cap a una antiga pista que seguim.
31 min 1,7 km Abandonem la pista agafant un trencall a l'esquerra. Aviat travessem el barranc de la Plana, generalment sec i pugem per la vora del barranc.
35 min 1,9 min Abandonem el sender que resta esborrat i ens endinsem per un prat conolitzat per pins. El camí puja poc definit. Finalment sortim a l'antic camí que puja en diagonal.
43 min 2 km Pujada sobtada que ens permet ascendir a la pista del Coll de Mola. Aquí podem continuar.

per la pista fins als Planells del Sastró (itinerari curt) o seguir la pista per la dreta fins la canal de la Plana i agafar el camí de la Plana que puja fent ziga-zagues en mig de grans tales forestals que han malmès aquests bell paratge. Hem netejat el sender, hem deixat nombroses fites, cintes i pintura vermella.
1 h 18 min 3,2 km La Plana (1522 m.). Una bella esplanada entre muntanyes i pins, amb una solitaria cabana i una superba font. Sortim a la pista i ara baixem per l'esquerra.
1 h 52 min 5,4 km Enllacem a la pista de coll de Mola que seguim per l'esquerra i avall.

2 h 03 min 6,1 km Planells de Sastró. àrea de pic-nic amb taules, cadires i focs. Hi ha també un recorregut de natura. Agafem el camí que surt per sota.
2 h 15 min 6,7 km Molí del Ciment que s'està arranjant. Encara es pot veure part de l'engranatge. Travessem el pont del molí.
Una mica després surt per la dreta la drecera al Prat de Marit.
2 h 28 min 7,4 km Trencall a l'esquerra que ens duu a la palanca de la Plana (veure punt 19 min 1,2 km). Continuem per la pista.
2 h 44 min 8,4 km Fem cap a la carretera a Tuixent. Anem a l'esquerra.
2 h 45 min Pont del Regatell i fi de la nostra travessa.