15a CAMINADA DE LA FESTA MAJOR DE TUIXENT: LES FEUS DE MOLA

Un any més organitzant la Caminada de la Festa Major. I ja portem 15 edicions. Enguany l'indret triat ha estat les Feus de Mola perquè s'ha fet una adequació d'aquest indret que facilita molt visitar les Feus i volia donar-ho a conèixer. Enguany hem tornat a ser 35 excursionistes. Penseu que Tuixent és un poble petit que no arriba al centenar d'habitants i hem de competir amb el ball de nit. El jovent - lògicament - prefereixen la marxa nocturna que la marxa diurna. He d'agrair la col·laboració dels Xerpes de Tuixent que em van ajudar a l'organització i a tots els caminadors que van saber donar un to alegre a la caminada que va acabant essent un passeig festiu.

VALORACIÓ: Ruta molt interessant per descobrir les fonts mentideres de Les Feus de Mola.

DIFICULTAT: Baixa. Per recórrer les diferents fonts hi ha trams amb cordes per facilitar el pas.

TEMPS:

LONGITUD: 11,23 km

La descripció la faró en distància (km) i no en temps ja que vam fer nombroses parades.

Sortim de davant de l'ajuntament i anem per la carretera.

0,7 km Agafem la pista que surt a l'esquerra i abans d'arribar a la granja del Cinca agafem el Gr.

1,3 km Cruïlla de camins. Anem a l'esquerra pujant per la vall de Mola.

2,2 km Deixem el camí que puja als Planells de Sastró, agafem el camí de la Plana per la dreta. Passem la Palanca de la Plana sobre el riu. Seguim el camí que gira a l'esquerra abans del Cirerer de les Bruixes.

3,1 km Sortim a la pista al coll de Mola. Deixem el camí de la Plana i seguim la pista a l'esquerra.

4,1 km Planells de Sastró. Agafem el sender botànic fins el pont del Sastró. Seguim la pista amunt.

5 km Deixem a l'esquerra la pista que puja a la Plana

5,5 km k Font de l'Aigüeta. Deixem la pista i agafem un trencall a la dreta, planejant.

5,7 km Mirador de les Tietes davant de la Feu petita. Aquí vam fer dos grups. Els que volien visitar la resta de Feus i els que restaven al mirador. Aviat hi ha una bifurcació a l'altre costat de la barrancada. Anem avall (marques blaves als arbres). Arribem a l'anomenada Feu de la Cascada. Oferim l'oportunitat de tornar cap al Mirador de les Tietes però la gent tria continuar i pujar per les cordes a cercar el circuit vermell. Un cop enllacem al circuit vermell anem a la dreta amunt i aviat davallem a buscar les dues boques de les Feus Grans. Tornem per dalt de la Feu Gran amb una pujada ferma, ajudada per una corda. Coordenades UTM Feu Gran: 31T  x=385087  y=4675625

6,3 km Tornem al Mirador de les Tietes. En Josep Badia ens fa una interessant explicació sobre el funcionament de les Feus de Mola. Continuem pel camí de baixada.

6,8 km Forn del Ciment que queda a dos metres damunt de la pista però malgrat haver passat mil cops per aquí molts no ens havíem adonat fins fa poc. En Josep Badia ens fa una altra interessant explicació sobre el forn.

7,7 km Planells de Sastró, Hi entrem per un altre tram del jardí botànic. Arribem a la font del Sastró. Agafem el camí que davalla riu avall.

8,3 km Molí del Ciment, amb un plafó explicatiu i una font. Espai recuperat recentment.

8,9 km A l'esquerra deixem el camí a la Plana per on hem passat a l'anada. Seguim el camí que ja hem fet.

10,5 km Baixem de la Granja del Cinca i ara en lloc d'anar per la carretera, la creuem i agafem l'antic camí al poble de Tuixent.

11,2 km Arribem a l'ajuntament, tancant la volta.

Per veure el vídeo de la Caminada de la productora Xerpes de Tuixent.