LA VIDA TE DA SORPRESAS, SORPRESAS TE DA LA VIDA... LA COVA DEL CABANIL I ELS EMBOSCATS DE TUIXENT

Tram inferior de la cova

Porto 35 anys caminant per Tuixent i l'altre dia em diuen que a tres-cent metres de poble hi ha una cova. Per favor!!! i jo que em pensava que coneixia bé el terme... i resulta que la cova té la seva història ben particular. Parlant de la cova del Cabanil començo a descobrir el melò dels emboscats de Tuixent. Informació detallada aquí. que em porta a parlar amb la gent gran del poble. Tema interesantíssim, i cada vegada que parlo amb algú m'adono que en sé menys.
Sortint de la cova gràcies als boixos i a una corda

La recerca de la cova del Cabanil no ha estat fàcil. Els meus interlocutors em diuen per on està però no em donen massa detalls. La colla dels Xerpes de Tuixent ens vam posar a buscar la cova. Semblava fàcil però buscant escletxes en mig d'un cingle emboscat no ho és gaire. Finalment l'equip troba la part de dalt de la cova però no tenim "moral" per baixar així que decidim voltar el cingle i agafar l'avenc-cova per sota. Una solució no del tot bona ja que ens va caldre travessar una selva. A més a més, aquest indret va servir com abocador local farà uns quaranta anys. A més dels boixos vam haver de lluitar amb plàstics i vidres. Un cop vam arribar a la cova vam intentar grimpar-la, abans de tornar per les lianes, i ens hi vam sortir.


Descripció de l'itinerari:

A l'escola del poble agafem un carrer que puja (carrer del Fiter). Quan acaba el carrer enfront surt el camí del cable (4 min). A l'esquerra tenim un solar tancat per una filferrada. Entrem i anem a l'extrem.

5 min En el cingle observem un forat. Es tracta de la boca de l'avenc envoltada de boixos. També hi ha una corda. Comproveu l'estat. Coordenades UTM: 31T  x=381915  y=4676666. Amb molt de cura heu de baixar uns dos metres. Els boixos i la corda us ajudaran. Una vegada baixats aquest metres trobareu un conjunt de blocs - segurament caiguts del sostre - ens permeten anar saltant amb cura fins la part inferior de la cova-avenc. A l'esquerra hi ha una balma amb una columna que divideix la petita sala d'uns dos metres en dues parts.

 

Topografía d'espeleoindex

Per obtenir el track;

Powered by Wikiloc
Per veure la pel.li de la descoberta... la productora Xerpes de Tuixent us ofereix:

Comentaris