PELS CAMINS DE TUIXENT: CAMÍ DEL CABLE - EL FITER - CAMÍ DE VENTAJOLA

"La vida té da sorpresas, sorpresas té la vida" cantava l'orquestra Plateria. Això m'ha passat aquest matí. Anava a pujar pel camí del Cable, abans al poble de Tuixent havia hagut una serradora i per aquest camí baixava un cable per on baixaven els troncs. Era un camí que estava molt perdut, vaig amb la intenció de posar-hi alguna fita i traure alguna herbota, però, arribo hi està perfectament recuperat. Començo a indagar i resulta que en Xavi Cadena, mentre estava confinat al poble es va dedicar a desbrossar-lo. Moltes gràcies per la feina ben feta...

Un cop dalt agafo la pista del Fiter i baixo pel camí de la Ventajola. Un recorregut molt interessant que aquí us voldria descriure per ajudar-lo a seguir.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES:
Valoració: Itinerari senzill i que permet fer una ruta fàcil per descobrir la muntanya del Fiter propera al poble de Tuixent.
Dificultat: Baixa
Temps: 1 hores 58 minuts.

Descripció de l'itinerari
Ens situem a la plaça del Cadí, la plaça principal del poble que es emprada com aparcament. Davant tenim l'ajuntament i el Museu de les Trementinaires. Anem pel carrer d'accés al poble des de la carretera.
2 min Passem per davant de l'escola i ens enfilem per un carrer costerut vers a la Barceloneta.
6 min Unes fites ens indiquen l'inici d'un sender a l'esquerra. Prop està el dipòsit de l'aigua.
10 min Un cartell ens senyalitza un trencall a la dreta vers un mirador que està a tocar. Veritablement la visió sobre el poble és molt interessant (Veure primera foto). Hi ha un banc fet d'un tronc.
Pujada amb algun tram ferm fet pel rossec dels troncs.
15 min Per la dreta s'incorpora un ramal del camí que també ha netejat en Xavi i que puja menys costerúdament.
28 min Pedregar de rocs a l'esquerra del camí. Em guardo la meva respectable opinió sobre que pot ser aquest munt de pedres.
38 min Sortim a la pista del Fiter que seguim per la dreta. Travessa tot el bosc del Fiter longitudinalment. Actualment és un bosc ufanós però he vist alguna fotografia vella - poder de fa 70 anys - on es veia tot pelat amb marges de pedres que indicava que aquests topants eren antigament conreats.
45 min Per la dreta s'incorpora al nostre camí el  GR que puja per la dreta. Segueix la pista en la nostra direcció.

52 min Cruïlla de pistes. Per l'esquerra marxa el GR que s'enfila vers el Pla del Prat i el coll de Mola. Nosaltres anem rectes però ara iniciem el descens.

1 h 15 min A la dreta hi ha l'entrada als camps de la Ventajola. Cal baixar uns metres per la dreta fins trobar unes fites que ens indiquen l'inici del camí de la Ventajola que seguirem. Travessem una esplanada ocupada per pins joves.

1 h 27 min Arribem a un coll. Ara el camí davalla. El camí també ha estat arranjat pel Xavi i és molt evident. Baixa fent ziga-zagues.

1 h 31 min Passem a tocar de la font de la Ventajola, encara que jo sempre l'he trobada seca. Coordenades UTM: 31T  x=382817  y=4675564

1 h 40 min Per l'esquerra marxa el camí dels Ribassos. Una mica més enllà sortim a una pista que seguim descendent.

1 h 54 min Sortim a la carretera d'accés a Tuixent.

1 h 58 min Plaça del Cadí on hem començat el recorregut.

Per obtenir el track de la sortida: