TUIXENT TOURS: VOLTA PELS CAMPS DEL CABANIL

Arran de la descoberta de la cova del Cabanil vaig trobar un camí que marxava cap a l'est. Vaig decidir ressegur-lo i m'ha sortir una petita volta prou interessant. Pràcticament tota l'estona amb sender... Arribem als camps del Cabanil, totalment abandonats - quan potencial perdem en aquest país!!! En l'extrem dels prats miro de baixar a cercar el camí de Josa per on torno al poble. Després faig un darrer tomb per la part de la Barceloneta.

VALORACIÓ: Passejada curta però prou interessant per indrets poc fressats.

DIFICULTAT: Baixa encara que hi ha un tram sense camí on cal passar per un prat d'herba alta.

TEMPS: 1 h 06 minuts

LONGITUD: 1, 9 km

Sortim davant de l'ajuntament i anem cap a l'entrada de l'escola.

2 min Escola. Agafem el carrer que puja amunt. Es tracta del carrer del Fiter al barri de la Barceloneta.

6 min S'acaba el carrer.  A l'esquerra tenim el camp tancat on està la cova del Cabanil. El camí del Cable tira amunt, pero nosaltres anem a l'esquerra. Aviat trobem una cabana feta amb troncs i aprofitant material com somiers. Abans d'arribar agafem un senderó que surt a l'esquerra. Anem caminant entre bosc de pins.

16 min Arribem a una petita agulla rocosa. Ara el sender no es tan evident. Travessem una tartera.

20 min Fem cap als antics camps de conreu del Cabanil. Anem davallant entre els prats abandonats. En l'extrem inferior a la dreta veiem que el prat s'endinsa en el bosc on trobem un corriol poc evident que anem seguint, tot davallant.

46 min Sortim al camí vell de Tuixent a Josa. Anem a l'esquerra

52 min Fem cap al camí al pont de Vinyals. Anem amunt i aviat trobem el trencall cap al poble a l'esquerra que prenem.

56 min Sortim al primer carrer de la vila de Tuixent. Anem uns metres a la dreta però aviat agafo un trencall a l'esquerra que puja ferm.

1 h Arribo a un parell de cases que romanen abandonades. Giro a la dreta i aviat trobo el camí de pujada (1 h 2 min).Tirem avall.

1 h 06 min Arribo a l'ajuntament on he començat la passejada.