PELS GRAUS DELS ESCOMS I CURT DEL ROC DE BENAVENT

A primera hora he anat a descobrir el dolmen de Montadó i en tornar al Port de Comiols em quedo amb ganes d'estirar una mica més les cames. Trio l'opció d'enfilar-me pel vessant meridional de la paret del Roc de Benavente. Un racó amb moltes possibilitats excursionistes... i alguna escalada boja.
També es pot consultar la pujada de Benavent pel Grau de Moles a les Roques de Benavent.

VALORACIÓ: Proposta que ens obra el meló del roc de Benavent amb força possibilitats excursionistes.

DIFICULTAT: Baixa, però cal tenir present que la pujada pel Grau d'Escoms està amb esbarzers i cal dur tisores i guants per progressar amb seguretat.

TEMPS: 1 h 40 min.

LONGITUD: 3,8 km

5 min Distingeixo les primeres trinxeres a mà esquerra. Per la seva ubicació eren defended republicanes que controlaven l'estratègic Port de Comiols. Coordenades UTM:  31T  x=342039  y=4657712 No les segueixo pero cobreixen tot l'extrem septentrional de la muntanya fins arribar a la cinglera. Més amunt en retrobaré més.

Tram de trinxeres

21 min Per la dreta puja el camí del Grau d'Escoms per on sortirem en acabar la travessa. Seguim la pista principal.

30 min Arribo al cimal de Sant Miquel (1190 m.), malgrat la denominación, no hi ha actualment cap ermita sino una antiestètica torre. Panorama excepcional. Davallo per l'altre vessant cap al Roc de Benavent.

40 min Cruïlla de pistes. Cartell indicador. En lloc de seguir per la carena baixo cap a la cinglera pel Grau Curt. La roca està molla, he de baixar amb cura. El camí dibuixa ziga-zagues entre les parets. Tram molt agradable.

50 min En un revolt surto sense camí per l'esquerra abandonant el camí vers el poble de Benavent. Vaig cap a un tallafocs i baixant fins trobar el camí que ve de Benavent.

58 min Retrobo el camí que segueixo vers la paret. Alerta hi ha trams amb esbarzers. Cal dur tisores i guants per seguretat, és el que té això de ser explorador. Estic el grau d'Escoms.

1 h 18 min Faig cap a una torre elèctrica on trobo una pista que em facilita la progressió.

1 h 26 min Surto a la pista cimal per on he ascendit.

1 h 40 min Port de Comiols. Em queda muntanya per explorar.