RACONS DEL MONTSEC: DOLMEN DE MONTADO

L'altre dia vaig poder llegir un article referent al dolmen de Montado i aviat va aparèixer en mi la necessitat de descobrir aquest monument megalític. Val a dir que és una caminada fàcil encara que els darrers metres són una mica de navegació (millor amb el GPS) en mig de carrasques i sense un corriol definit (llàstima). He posat un parell de fites i si tots n'anem posant i trencant alguna branca dels roures segur que el següent passaria millor.

VALORACIÓ: La descoberta del dolmen de Montadó és molt interessant, imprescindible pels amants del Montsec.

DIFICULTAT: Baixa encara que els darrers 50 metres són d'aventura, perquè no hi ha sender.

TEMPS: 1 h 38 min

LONGITUD: 6 km

DESNIVELL: 70 metres.

Al Port de Comiols agafo el camí del GR-1 amb cartells que ens duu al santuari de Bonrepós. Crec que els cartells no estan marcats com a GR. Hi ha força cruïlles però estan indicades.

22 min Cruïlla de camins. Anem a l'esquerra. A la dreta fem cap a la carretera.

35 min Deixem el sender que va a Bonrepòs i vaig per l'esquerra seguint una pista.

42 min A l'esquerra ens queda una bassa a una cinquantena de metres encara que no es veu. Val la pena anar-hi.

44 min Una cadena ens barra el pas... però no ho digueu a ningú i passeu.

45 min Passem 40 metres i abandonem la pista per la dreta, seguint un corriol esborradís entre roures.

Picat des de dalt

49 min 60 metres recorreguts en una clariana trobem la terra les restes del dolmen de Montado que li falta la pedra que feia de sostre - que està a l'interior de la cambra - i unes pedres que la sustentarien. Té una llargària de dos metres per un metre. Està totalment envoltat de pedres que formarien un túmul de 10 metres de diàmetre.

Retornem pel mateix camí encara que al tram final faig una petita variació (1 h 38 min).