ARBRES SINGULARS DE LA CIUTAT DE LLEIDA (I): ALZINA DE BOIXADORS I D'ALTRES


En Xavier Massot envia una foto a un grup de whatsapp amb el text: L'alzina més prominent de Lleida. Ha obert la capsa dels troncs. Fa temps que em volta pel cap fer una relació dels arbres singulars de la ciutat de Lleida. Així que ja tinc deures, ja en tindreu noticies.

ALZINA DE LA PARTIDA DE BOIXADORS:

Descripció de l'itinerari: Aparco en el Punt Estrella de la carretera d'Osca, en el km. 97 de la C-240. En l'extrem de l'aparcament - pas estret entre canyissos i ja trobo la sèquia segona de Pinyana. La segueixo a l'esquerra, aigües amunt. Davant tinc una cruïlla de camins per on tornaré. Vaig per la banqueta del canal. Tram agradable. Pla i contemplant les torres de l'horta lleidatana. La sèquia manté l'alçada i fent un curiós revolt.

17 min Cruïlla de camins. Continuo per la banqueta del canal. A l'esquerra el camí puja al camí de Boixadors (asfaltat i parada bus) i a la dreta davalla un camí a una casa de camp proper.

19 min Alzina de Boixadors, a la dreta del camí. Majestuosa. Més impressionant del que mostrava la foto del Xavier. Cal dues persones per abraçar-la. Alta i altiva. Coordenades UTM: 31T  x=299442  y=4612266. Al camp de la casa del costat hi ha un pi també considerable. Quin serà el pi més gran de Lleida? Continuo per la vora del canal.

25 min A la dreta del canal hi ha corriol que davalla a cercar un camí inferior. Aprofito davallar per allí. Segueixo el camí entre cases de camp.

30 min A la dreta hi ha una tanca i un cartell: Camí particular, però resulta que em duu directament a l'aparcament. He vist que a la sortida del camí no havia cap senyal de pas restringit així que em poso al camí.

34 min Arribo a l'aparcament del Punt Estrella i tanco el cercle.

Basses d'Alpicat - Parc Alcalde Fuster:

Després pujo a la es basses d'Alpicat. Tinc una profunda melancolia recordant l'antic parc. En les seves piscines havia passat la meva infantesa. Em costa resseguir l'antiga distribució. Hi ha arbres prou interessant, però caldrà concretar els més interessants encara que l'interès de tota la zona. Penjo algunes fotos dels arbres de la zona:

Cedre
Pi pinyoner


Alber
Seguidament vaig a la facultat d'Agrònoms:
(No hi havia estat mai) A l'entrada hi ha un cedre monumental, en el Departament de Medi Ambient veig un xiprés blau i a l'altre costat de la façana principal d'Agrònoms veig dos exemplars de pins prou destacats. A un els van tallar el tronc principal.



Finalment decideixo anar al carrer Joc de la Bola cruïlla amb carrer Ferran Catòlic:
on hi ha un xop que va créixer dividit en dos braços,  però un el van haver de tallar i només en queda un. Es un arbre que a les terres de Lleida assoleix mesures prou considerables. Ens costarà determinar quins són més destacats, però aquest té la singularitat de ser totalment urbà. Coordenades UTM: 31N 300756 - 4610231


Per seguir el track de l'alzina de Boixadors:

Powered by Wikiloc

Comentaris