PER LES AGULLES DE SANT LLORENÇ DE MONTGAI O PERDENT-ME PER TROBAR-ME


L'altre dia vaig pujar a l'agulla de l'Isard des de l'aparcament de la Formiguera. I em vaig adonar que el sector situat a ponent era un gran desconegut per mi. Vaig parlar amb en Roger Blasco que s'ho coneix prou bé i em va recomanar el llibre d'escalada de Sant Llorenç i vaig descobrir un mon nou en un
racó que creia que coneixia com la palma de la mà. Així que quan he tingut una mica de temps m'he dedicat a explorar-ho. Sorprenent i meravellós. Hi ha un fotimer d'agulles amb nom desconegut i que si no recordem el que tenien aviat algú en posarà un de nou.

Descripció de l'itinerari;

Surto pel sender que trobem a l'extrem de l'aparcament (km 9,7 de la carretera LV-9047 de Sant Llorenç de Montgai a Camarasa). Aviat abandono el fons del barranc i agafo un corriol ascendent per l'esquerra.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Itinerari d'aventura. Reservat a jabalís. Si us voleu suicidar, aneu amb pantalons curts.

DIFICULTAT: Entre mitja i alta. Algun pas de grimpada (II) però amb força trams sense sender.

TEMPS: 2 hores 18 minuts

LONGITUD: 2,5 km

DESNIVELL: 215 metres

4 min Cruïlla de senders. L'altre dia vaig anar a la dreta, menys evident però avui tiro per l'esquerra. Aviat deixo el sender principal i em vaig recte cap a la cova de l'agulla de l'Isard. Indret sugerente i en equilibri inestable. La mayeixa Agulla sembla que qualsevol día caurà. Baixo i continuo pel sender amunt.

13 min Contrafort de l'agulla de l'Isard. Giro, ja en el vessant meridional i observo dos senders. Un que puja arran de paret, per on vaig baixar l'altre dia i un que va pla que és per on vaig, encarant-me cap a l'agulla Fi d'any. Aviat perdo el corriol i vaig una mica com puc.

24 min Passo per sota de l'Agulla de Fi d'any. Vaig contornejant-la. Un cop l'he superat per sota decideixo pujar per darrera i coronar-la.

45 min Em situo al peu de l'agulla. He de fer una petita grimpada (dos passos de II). Dalt del cim de l'agulla de Fi d'Any (342 m.) em trobo una reunió que aprofita un pont de roca Panoràmica excepcional. Un cop superat aquesta agulla emmudida dubto si pujar a la Cresta Superior o anar a l'agulla Chiky. Em deixo portar.

57 min Passo per sota de l'agulla Chiky. Veig una cova que s'endinsa en l'agulla. Segurament no tira gaire lluny.
1 h 02 min Assoleixo el cim del Sector Yosemixtir (345 m.). No em costa gaire ja que s'assoleix pràcticament caminant. Continuo cap a ponent sense un objectiu clar. De sobte veig que hi ha una fondalada que em fa perdre alçària. En lloc de baixar decideixo pujar per la carena amunt. Damunt tinc un marge de pedra que indica que aquests terrenys foren conreats antigament. decideixo pujar per la dreta on comença una feixa estreta. Tram curiós. La feixa baixa també cap a la fondalada i prenc la decisió d'enfilar-me amunt. Grimpada poc agradable especialment anant en solitari. Poc recomanable.

Coordenades UTM: 31T  x=320728  y=4637721 Un cop dalt tinc davant la Cresta Superior.
1 h 11 min He contornejat per sota l'agulla que anomenaré Agullla de l'antena ja que hi ha una antena. Hi ha un cable que puja des del poble de Sant Llorenç. Per sota el travessaré a la tornada. Dalt veig una torre defensiva militar cap a la que m'encaro encara que hi ha trams de mal passar i trams amb corriols.
1 h 22 min Trobo una fita i on corriol que davalla prou evident. Decideixo no pujar a la torre i davallar pel sender. No és un camí evident però es va baixant prou bé.

1 h 32 min Arribo pràcticament a un revolt de la pista que puja a l'ermita de Sant Llorenç i al castell però agafo un sender fitat que marxa a l'esquerra cap al poble de Sant Llorenç de Montgai.
1 h 40 min Hi ha un corriol que davalla cap al dipòsit del poble. Opció millor, però jo decideixo seguir el corriol de l'esquerra que va planejant.
1 h 50 min Arribo a la paret del sector Yosemixtir on hi ha una pleta arresserada al mur. Ara tinc un dubte. No sé si baixar a la carretera - sé que no hi ha un baixador lògic - o retornar cap a la base de l'agulla de l'Isard per on he vingut. Prenc aquesta darrera decisió però travesso trams desagradable.
2 h 03 min Arribo al contrafort de l'agulla de l'Isard. He passat per aquí en el punt horari 13 min. Prenc el camí de baixada que he fet a la pujada.
2 h 18 min Arribo a l'aparcament i acabo la travessa.
Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris