L’AVET MONUMENTAL DEL BARRANC DE LA FOU, AL VESSANT AMAGAT DEL CADI

Trescant pel vessant nord del Cadí vaig trobar un cartell informatiu que indicava l’existència d’un arbre monumental en un entorn meravellós. Decideixo dissenyar una excursió circular ben complerta, per aquestes contrades del Cadí ponentí que són tan poc fressades pels humans. Sempre he dit que seria un indret ideal per acollir l’os que s’amagaria fàcilment en aquest paratge format per una boscúria impenetrable i captivadora. Soledat assegurada durant tot el recorregut.

Accés: En la carretera km 71,8 de la carretera de Tuixent a la Seu d’Urgell s’inicia una pista cap a llevant, dreta venint de Tuixent. Indret de difícil aparcament. Trobem un cartell informatiu als pocs metres.miradors.

FITXA TÈCNICA:

VALORACIÓ: Proposta superba paisatgisticament pels solitaris espais del Cadi septentrional. Complementa el recorregut amb la visita del monumental Avet del barranc de la Fou.

DIFICULTAT: Baixa, poder una mica llarga.

TEMPS: 2 hores 51 minuts

DESNIVELL 425 metres

LONGITUD: 11,7 km

Descripció de l’itinerari:

Seguim la pista. Bona part del terreny que ens envolta està format per terra rogenc. Una capa sorrenca que apareix per tot el Pirineu i que els geòlegs saben explicar tan bé, però sols ser gaudir de la seva bellesa plàstica. El nostre camí s’obre cap a la vall del Segre amb paratges encisadors vers la Seu d’Urgell i les Valls d’Andorra.

39 min Travesso el coll del Llagostó.

1 h Arribo al collada de la Mà on s’incorpora a la pista nostra la que puja de Sant Salvador d’Adraen per on continuarem posteriorment.

1 h 4 min Abandonem la pista que creua el vessant nord més enlairat del Cadí i agafem un trencall que surt a mà esquerra. Fa un revolt i va per un nivel inferior paral·lel a la pista de la base de la serra del Cadí. Entrem al regne de la boscúria. Primer són els pins, però en un marcat revolt que ens mena a una clotada s’imposa el majestuós avet.

1 h 14 min Arribem a l’avet monumental del barranc de la Fou amb una cintura de 4 metres i una alçària de 25 metres. Es un exemplar imponent, encara que està envoltat de germans també majestuosos. Entorn veritablement màgic. Coordenades UTM: 31T  x=379696  y=4683734 Retornem pel camí que hem seguit a l’anada.

1 h 28 min Collada de la Mà deixem la pista per on hem vingut i agafem un trencall a l’esquerra cap a l’ermita de Sant Salvador i el poble d’Adraen.

1 h 41 min Trencall a la dreta cap a l’ermita de Sant Salvador que avui decidim obviar. Al costat hi ha la font homónima que revesteix aigua a una bassa amb funcions forestals.

1 h 46 min Cortal de Porta que poc a poc es va ensorrant . Segur que qui el va bastir no pot comprendre com ens deixem perdre aquest patrimoni. Per aquí vaig fer el recorregut procedent d'Adraen amb referències al maquis de la zona.

1 h 56 min Trencall cap als prats de Cintarro. Remuntem un camí carreter. A la dreta deixem un altre cortal ensorrat.

2 h 03 min Arribem a una collada (1650 m.). A l’esquerra hi ha un corriol que va a unes altres cavanes però avui no les visitem i en la collada trobem un sender que davalla per l’altre vessant.

2 h 08 min Min Doll d'aigua que veiem freqüentada els porcs salvatges i altres animals per veure.

2 h 21 min Camp on perdem un xic el camí, però el retrobem aviat.

2 h 34 min Cortal de Dalt situat damunt de la carretera a la Seu d'Urgell a la que sortim. Anem a la dreta.

2 h 47 min Coll de Laguen. Trencall a Banyeres i al Coll de la Creu. Aquí s'inicia la ruta geològic, proposta molt interessant.

2 h 51 min Entrada a la pista on hem començat l’excursió, tancant el recorregut circular

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PELS CIMS OBLIDATS: TUC DE SABURO

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

FUGIR DEL PARC D'ATRACCIONS: ITINERARI PEL PONT DEL CLOP

PELS EMBOSCATS DE TUIXENT (preparant la Caminada Popular de la Festa Major)

PREPARACIÓ SORTIDA TRAVESSA PIRINENCA: HOSPITAL DE BENASC - COLL DELS ARANESOS - REFUGI D'ARTICA DE LIN - COLL DE TORO - HOSPITAL DE BENASC

ELS EMBOSCATS DE TUIXENT: ESPLUGA DEL SOLA - ESPLUGA DEL QUICO - CABANIL

MERAVELLA GEOLÒGICA: ARCS DE L'ARRIU MALO (BERET)