VOLTAR PEL FITER: DRECERA DEL CABLE - PISTA DEL FITER - CAMÍ DEL FITER I BAIXADA PEL CAMÍ DEL CABLE

Inici del camí planer del Fiter

La muntanya del Fiter, per sobre del poble de Tuixent ofereix moltes combinacions excursionistes. Antigament aquest paratge estava dibuixat per un munt de petites feixes conreades que amb els anys s’han colonitzat els pins que han desdibuixat aquests antics camps. Aquest aprofitament humà fa que romanguin força senderols que transiten per la muntanya.

Per aquest motiu hi ha diferents opcions que vaig repetint: Tuixent tour (pista del Fiter - drecera del Cable),  Camí del Cable - Ventajola, carrerada d'en Miquel - camí de Can Deu Serra - Aigueta,  Camí dels RibassosCamí de Ventajola - Carrerada d'en Miquel

Descripció de l’excursió.

Surto de la plaça del Cadí de Tuixent, davant de l’ajuntament. En la cruïlla de carreteres que van a Solsona i La Seud'Urgell agafo el trencall que puja a l’antiga Forestal, actualmente Centre d’intrepretació de la Flora.

4 min Damunt del jardí botànic agafo el camí de la Carrerada del Miquel. Hi ha números en unes fustes que indiquen diferents plantes ja que estem pujant per un recorregut de flora.

Antiga Forestal, avui centre d'interpretacio Floral del Parc

12 min Trencall a l’esquerra, tot deixant el camí de la Carrerada. Anem pujant. A mesura que anem guanyant alçada el camí esdevé més dret. Estem en la drecera del camí del Cable. Estem pujant pel rossec que feien els arbres en baixar per un cable. Baixaven la fusta a una serradora que havia durant els anys 40, del segle passat, a Tuixent. No va esdevenir rentable per les males comunicacions que tenia el poble. Fins als anys 60 no es va construir la carretera. Alguns veïns es van negar a la seva construcció.

27 min Sortim al camí del Cable que esdevé encara més pendent. Poc després, a mà dreta surt el camí planer del Fiter per on retornarem en acabar l’excursió. Més amunt observem que hi ha un parell de corriols per on podem pujar. De fet estem anant per un antic tallafocs que actualmente està reimplantat de pins que han sortit espontàniament. En aquells temps no havia un corriol sinó que poc a poc s’ha anant traçant un senderó més fressat.

44 min Sortim a la pista de Dalt de Fiter que seguim cap a la dreta.

49 min Deixem la pista que puja fins al Cap del Prat o fins la font de l’Aigueta i agafem un sender que surt a la dreta. Davallem en mig del bosc. Hi ha marques blanques i vermelles d'un antic GR que pujava per aquí.

55 min Sortim a la pista de Baix del Fiter. Anem a la dreta. La pista va dibuixant ziga-zagues.

1 h 7min Al segon revolt a l’esquerra hi ha un sender que surt a la dreta que seguim. Estem caminant pel camí planer del Fiter, fins on sé el va arranjar en Xavier Cadena durant el confinament.

1 h 16 min Sortim al Camí del Cable per on hem pujant (punt horari 27 min). Tirem avall. Aviat deixem la drecera del Camí del Cable per on hem pujat i davallem per la dreta. Hi ha trams ben pendents.

1 h 27 min A l’esquerra hi ha el cartel del Mirador sobre la vila de Tuixent. Havia un tronc per seure i contemplar el paisatge, però està molt fet malvé (agost 2024). Tirem avall.

1 h 31 min Sortim prop del dipòsit del poble Baixem per un camí encimentat. En passar per davant del patí de l'escola sortim a la carretera. Anem a l'esquerra.

1 h 35 min Plaça del Cadí on hem començat la caminada

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

FUGIR DEL PARC D'ATRACCIONS: ITINERARI PEL PONT DEL CLOP

PELS EMBOSCATS DE TUIXENT (preparant la Caminada Popular de la Festa Major)

ELS EMBOSCATS DE TUIXENT: ESPLUGA DEL SOLA - ESPLUGA DEL QUICO - CABANIL

L’AVET MONUMENTAL DEL BARRANC DE LA FOU, AL VESSANT AMAGAT DEL CADI

MERAVELLA GEOLÒGICA: ARCS DE L'ARRIU MALO (BERET)