O CAMIÑO DOS FAROS: ETAPA 5: L'ETAPA BONICA: D'AROU A CAMARIÑAS

Els taxistes ens van informant cada dia sobre les etapes que hem de fer. Ens han dit que aquesta és la etapa més bonica de tot el Camiño dos Faros. La veritat és que no ens defraudarà el recorregut. Especialment fins al far de Villan que també ens han dit que és el far més bonic dels fars de la Costa do morte. En essència seria la costa més abrupta entre les costes més abruptes i indrets tan bells com l'esmentat far o el cementiri dels anglesos. Anem a pams.

Anem per l'extrem del poble de l'Arou i sortim per una carretera que aviat deixem per agafar un sender que va per la dreta i a la vora del mar com sempre.

42 min Arribem a la Praia de Lobeiras on hi ha un grapat de casetes per guardar les barques. El topònim no vindria tant pels llops sinó pels llops marins que es rebolcaven per aquests rodals. Primer passem per un mirador, tot l'entorn està ben cuidat. La roca té un color rosat que esdevé molt encisador. Anem passant arran de mar.

1 h 33 min Fem cap al petit port de Santa Mariña amb petites barques dels soferts mariscadors que es juguen la vida en les brutals onades. No m'estranya que els percebes vagin tan cars. Voltem les construccions i continuem per la costa.

3 h Cementiri dels Anglesos. Punt vital per entendre la ferotgia de la costa do Morte. Us proposo llegir alguna cosa dels naufragis que van succeir per aquests vedats. Impressionats. Tòt com sempre amb una mica de negligència per part dels comandaments marítims espanyols fins que els anglesos es van queixar de la seva inaptitud. Durant molts anys la marina militar anglesa sempre que passava per davant del cementiri disparava unes salves per recordar els mariners morts. Hi ha molta literatura sobre el tema.

Poc després agafem una pista condicionada per caminar que acaba fent-se llarga, envoltant l'impressionant far de Villan.

4 h Trobem un ancora que correspon al darrer naugragi que va haver en la costa. Tot el vaixell fou desmuntat però es va tenir l'encert de deixar l'ancora rovellada. Llastima que no hagi cap informació sobre el tema.

4 h 16 min A Praia da Pedrosa comença una pujada per superar un coll. Passem per damunt de l'Enseada Arneliña

5 h Sortim a la carretera d'accés al far de Villan. Anem per l'asfalt, amb alguna drecera.

5 h 10 min Finalment arribem al far de Villan. Tenen raó els taxistes, és un far meravellòs. En el seu interior hi ha un petit museu que ens explica detalls sobre els naufragis de la costa que cal visitar. Sortim ascendint al turó del costat.

5 h 17 min Far Viello (73 m) que no cobria part dels penya-segats més perillosos de la contrada. Sortim a la carretera. Baixem a unes instal·lacions molt lletges que decideixo passar per fora i un lloc superat aquest bodrio enllaço amb el Camiño oficial.

6 h Em trobo a un camariño que està caçant carderoles i començo a parlar amb ell. M'explica la tècnica que ja coneixia de petit. Porta una carderola que acaba de caçar. Anem parlant i parlant. Arribem a una cruïlla i enlloc d'encarar-me cap a l'ermita de Nosa senyora do Monte, però prefereixo anar parlant amb en Carlos..

6 h 50 min Arribo al port de Camariñas amb molt bon regust de boca. Sense voler m'he salt alt una part del recorregut. El recorregut oficial té 23,8 km. Jo he fet 21,6 km.

Per obtenir el meu track:

Entrades populars d'aquest blog

PEL PAS EQUIPAT DE LLUELLES DEL LLOP (VALL DE MEIÀ)

TRAVESSA PRINENCA (1): DE LA BESURTA A L'ARTIGA DE LIN PEL COLL DELS ARANESOS

EL MONTSEC OBLIDAT I DE CASA NOSTRA: MONTSEC D'ESTALL

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

TRAVESSIA PIRINENCA (2): DE L'ARTIGA DE LIN A LA BESURTA PEL COLL DE TORO

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

0 CAMIÑO DOS FAROS: ETAPA 1: COMENÇA L'AVENTURA: De la platja de Minyons a Malpica

PEDRAFORCA: TERRENY DE DESCOBERTA

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PATRIMONI BEN CONSERVAT: CAMPAMENT DE PUJALT - QUINA ENVEJA!!!