EXCURSIO AL PUIGCABRÉ - TORRE DEL PETROL

Avui amb el Miquel hem decidit anar a la Riba. Ens va semblar una bona idea pujar a la torre del Petrol. Ho vam fer per un camí ben senyalitzat amb molts cartells - potser massa - i bones fites. Si voleu més marxa podreu pujar per l'esperó, tot escalant, ho podeu veure a http://escaladaperatontos.blogspot.com.es/2010/06/lespero-de-la-torre-den-pedrol.html

Inici de l'excursió:
A la carretera de Montblanc a Reus prenem el trencall cap a La Riba. Ja podeu aparcar el vehicle perquè des d'aquí ja podeu prendre un trencall a la dreta cap a la barriada de la Ràpida i al costat, amunt, trobeu el primer cartell.

Descripció de l'excursió:
Passeu pel costat d'una casa i aneu enfilant-vos amunt. El camí és ple de coscoll. A poc que observeu veureu tot és ple de marges de pedra que ens recorden que antigament aquests verals eren conreats.
Sortim a una pista però als 10 metres prenem un trencall que puja per l'esquerra cap al Grau de la Costa o de la Cansaladeta (força interessant). fins sortir a la carena cimal. Al fons atalaiem la torre on arribem amb una esgarrapada.
No em pogut trobar gaire informació de la Torre. Sembla que seria una construcció del s. XIX i bastida a les guerres de les carlinades per controlar el pas sobre l'impressionant estret de la Riba.
La visió des d'aquí dalt és meravellosa. La Riba amb el seu estret als nostres peus. Picamoixons a l'altre vessant - el camí continua cap allí. Al nord la Conca de Barberà i al sud el Camp de Tarragona i el Baix Camp i al fons de la Mediterrània qui pot oferir més per tan poc esforç.

Dificultat: Baixa. Es pot continuar el recorregut fins a Picamoixons (molt evident. Recorregut ben senyalitzat i sense possibilitat de pèrdua.
Temps: 50 minuts (anada).
Distància:

1. i és que la quarta és una meravella. M'alegro que ja fassis desnivell, doncs la recuperació va bene