LA MÀGIA DE LA SERRA DE BUSA: PEL GRAU DE L'ARENY I RETORN PER LA CANAL DE LA VILA

He fet nombroses excursions per la serra de Busa. Crec que sóc un anònim admirador seu. Aquesta excursió que aquí descric és potser la més clàssica i meravellosa.

Característiques:
Dificultat: Mitja-baixa. Tota l'estona per sender ben marcat.
Desnivell:  770  m.

Distància: 11,7  km.
Temps: 3 hores 28 minuts.

 Descripció de l'itinerari:
Aparquem al costat de les cases de Posades (853 m.)que actualment funcionen com alberg.
Prenem un sender indicat per un cartell. El sender està molt fressat.
18 min. Passem pel grau de Llobeta.
25 min. Primera casa de Llobeta. Quant temps trigarà en caure? Per un corriol entre camps anem a l'ermita de Sant Iscla i Sant Victòria. A la vora hi ha la casa de dalt de Llobeta.
Vorejo un camp tancat on deu d'haver una plantació de tofona.
Santuari del Lord
31 min. Surto a una pista. Vaig a l'esquerra.
34 min. Agafo una pista forestal que surt a la dreta. Vaig seguint marques verdes i grogues. Poc després s'incorpora per l'esquerra el camí procedent de casa Tresserres per on tornarem en acabar l'excursió.
50 min. S'acaba la pista de desforestar i seguim l'antic sender. Poc a poc ens anem endinsant en la fondalada de l'areny.
Casa de Tresserres des del cim
56 min. Anem a peu de cingle de la serra de Busa. Passem a tocar de les balmes de l'Areny.
1 h. Passo per sota d'un blog després de la paret. Poc després comença el grau de l'Areny que s'enfila fent ziga-zagues per un corriol sostingut per un mur.
1 h 9 min. Pla de Busa, encara que resta cobert de pins.
1 h 14 min. Surto a una pista de desforesta. Vaig a l'esquerra.
Aviat arribo a una clariana en el bosc. Veig un pal que indica un carrerany que gira a l'esquerra per on vaig sense entrar a la gran pla de Busa.
1 h 26 min. Coll de la Creu (1375 m.). Damunt de la cinglera de la serra de Busa, al fons albirem Sant Llorençs de Morunys i l'embassament. A l'esquerra queda el Capolatell, però avui no hi aniré a veure la nova passarel·la i prefereixo quedar-me amb el record de la primera vegada que vaig passar on havia un tronc i vam passar a escarranyes. Feia por, recordo que ens vam encordar.
2 h. Cim del Cogul (1526 m.). Amb una vista privilegiada sobre els contorns: Sant Llorenç de Morunys, l'embassament de la Llosa del Cavall, els Llengots, Bastets, Port del Comte, Coll de Port, la serra del Verd, el Cadí, el Pedraforca, la serra d'Encija, Rasos de Peguera, Solsona, Montseny, Sant Llorenç del Munt, Montserrat, el Montsec, la serra d'Aubenç ....
Segueixo la carena vers a llevant.
2 h 7 min. En trobo al coll (1466 m.) on s'inicia la canal de la casa de la Vila per on m'entaforo. Baixo per una fageda meravellosa.
2 h 19 min. Cruïlla de camins. Per la dreta marxa el camí a casa de Valielles mentre que nosaltres ara girem a l'esquerra. Estic envoltat de vegetació, vaig pel vessant nord de la muntanya.
2 h 27 min. Coll de Vera (1322 m.). El sender gira a l'esquerra al peu d'una cinglera inferior. S'incorpora un camí carreter. Trobo una fita que m'indica l'antic camí a la dreta per on baixo en un entorn formidable propi de les vessants obagues.
2 h 36 min. Per l'esquerra surt una pista de desforetar que s'endinsa en la fageda però deu quedar tallada. Continuo baixant.
2 h 39 min.
Abans d'arribar a la casa de Tresserres trobo un trencall a mà esquerra amb un cartell que posa Capolatell - Casa Llobeta que segueixo. El sender va planejant contornejant la muntanya. Vaig seguint les marques verdes i grogues.
2 h 46 min. Trencall a l'esquerra que puja al coll de la Creu i al Capolat.
2 h 55 min. M'incorporo al camí d'anada. Vaig a la dreta.
2 h 57 min. Surto a la pista i vaig a buscar les cases de Llobeta. Cal posar atenció a les marques.
3 h 28 min. Aparcament de les cases de Llobeta.

Per obtenir el trac de la sortida:

Comentaris