PORT DE LA BONAIGUA: TUC DE LA LLANÇA

Feia dies que no anava amb una sortida "semi col·lectiva" i avui m'he "empegat" a la colla de la Lluïsa i Gemma que anaven al Pirineu. La fita era el Tuc de la Llança. Principalment perquè és un cim que està dins de la llista dels 100 CIMS. No faré cap comentari.
Ha estat un dia alegre doncs l'excursió ha estat no gaire cosa per uns pirineistes com la Lluïsa, la Gemma, el Jordi, el Quim, el Jaume i la Cristina.
Dificultat: Mitja. Cal tenir present que el coster de pujada al Tuc de la Llança és molt dret i es fa pensat.
Desnivell: 750 m.

Circuit lineal
Temps: 3 hora 14 minuts
Sortim del port de la Bonaigua (2076 m.) i prenen una pista d'esquí que creua la carretera per un pont. Anem pujant cap al nord.
8 min. Adrecem un torrent. De fet a la tornada descendirem per aquest barranc. Hi ha algun tram de pista que puja força dret.
34 min. Arribem al Colh d'Alcoïls (2344 m.). Hi ha un edifici de Vaqueira - Beret (no pas Baqueira com escriuen els pijus) que ens dona una mica d'ombra mentre ens esperem doncs fa calor. Davant ja tenim la silueta del tuc de la Llança i veiem que en caldrà fer un bon tirapits per l'herbei.
Seguim una altra pista, ara a la dreta.
41 min. Abandonem la pista i ens encarem cap al cim. Passem a tocar de l'estanyet d'Escornacabres i ara pugem per un coster d'herba, pendent i desagradable.
1 h 08 min. Coll (2580 m.). Seguim per l'aresta oest. En començar hi ha un indici de corriol. Més amunt desapareix. Arribant al cimal si voleu anar directe heu de grimpar, potser a la part de dalt és millor flanquejar a buscar l'aresta est i arribar al cim.
1 h 30 min. Tuc de la Llança (2658 m.). Com tan d'altres cims, un xic aparats de les carenes principals, esdevenen un mirador excepcional. Comentem amb els companys/es els cims que en altres ocasions hem pujat. Després de les fotos de rigor i els ganyips decidim baixar a buscar el Cap del Muntanyó d'Àrreu, la nostra propera fita.
Baixem fins ben prop del coll i llavors iniciem una llarga diagonal descendent que ens duu a una altra pista d'esquí.
2 h. Arribem a la part més alta de la pista i ens dirigim a la carena que tenim damunt. El Cap del Muntanyó està a la dreta. De fet no caldria anar a buscar l'aresta sinó que podíem pujar més a la dreta, vorejant-la. El Muntanyó resta darrera. Millor fer una ullada des del Tuc de la Llança per veure-ho clar.
2 h 17 min. Cap del Muntanyó d'Àrreu (2627 m.). Davant tenim la vall d'Àrreu on l'estació de Vaqueira, fa anys volia fer una ampliació,  però els ecologistes vam aconseguir aturar.
Decidim baixar al recte per una torrentera molt marcada, el Corner de Vaqueira, hi ha alguna placa de neu que ens ajuda a baixar amb cerca comoditat. Trobem una camilla i un esquí perdut. Només ens falta trobar l'esquelet de l'esquiador...
3 h 07 min. Sortim a la pista per on hem pujat.
3 h 14 min. Arribem a l'aparcament de Vaquira. Potser hem pujat un xic ràpids, però és el temps que hem fet.

Més fotos:
Per obtenir el track de la sortida: