NORMANDIA (7): D'ALENÇON A PARIS

Aquest dia també ens vam dedicar a seguir els passos de la Divisió Lequerc en la seva marxa vers París. Va ser una jornada de recerca prou entretinguda. Molts pobles han posat al carrer per on passa la carretera Leclerc però no sempre hi ha altres mencions.
A Alançon havia hagut un museu dedicat precisament al general Lequerc i vam anar a l'oficina de Turisme doncs per internet no ens apareixia cap informació. Finalment vam descobrir la solució al misteri. Resulta que havia hagut un museu però actualment està tancat (o potser traslladat a París que el nostre nivell de francès no es tan bo per deduir aquestes subtileses).

De totes formes hi ha una escultura del general i al costat hi ha la casa on es va allotjar mentre va durar els esdeveniments de la bossa de Falaise (veure valoració en l'article anterior).
Vam anar visitant els pobles de l'antiga carretera local - en lloc d'anar per l'autovia. Vam passar per Mamers, Belleme, Nogent le Rotrou però només trobavem els tradicionals monuments dels morts a les Guerres Mundials però cap referència a la Nueve.
Vam passar de Chartres. A 6 km del llogarret d'Ablis (A11) vam trobar un monument del km0 de la Via de la Llibertat que venia d'Utah per la carretara D923 - D910 (¿?). Per l'autopista anàvem trobant pilons. Després per internet he vist que és la ruta que va fer el general Patton fins arribar a Metz però sense passar per París.
Vam deixar l'autopista cap a Paris i vam entrar als pobles de Dourvan, Arpajon - no trobàvem gaire cosa però estavem convençuts que anàvem bé.
En arribar a Longjumeau per la rue de la Liberation vam trobar un monument on diuen que Leclerc va rebre la noticia que els Maquisards estaven resistint a les barricades de París i esperaven l'arribada de les forces aliades per l'alliberament mentre havia forts combats. Hi ha també una ruta que venia de Sant Martin de Varreville (platja d'Utah) fins a París que era una alternativa que podíem recòrrer el dia següent però vam preferir anar per feina ja que ara marxàvem per uns indrets urbans.
Les parades de metre ens parlaven de Palaiseau, Massy (on teniem l'hotel), Antony, Fresnes on va haver els combats per la possessió de l'antiga presó, però tot era un entorn massa urbà per anar seguint-lo.
Ben cansats vam arribar a l'hotel de Massy.