PER LA SERRA DE MESTRAL

Ahir al vespre estava al centre i no tenia un pla per anar d'excursió. Algú hem comenta que en Rosendo organitza una sortida a la serra litoral, damunt de l'Hospitalet de l'Infant. Ja tinc un bon pla. Concreto detalls i sense saber gairebé on vaig em llanço a la piscina. Hi ha trams que ja havia fet feia molts anys però no m'importa compartir experiències amb una bona de companys/es.
Com vaig amb colla no puc prendre dades gaires precises però estic segur que és una travessa que us agradarà. Té aquell puntet de dificultat que ressolen unes cadenes.
Camí en cotxe
Aproximació: No vaig poder prendre dades, així que us poso una croquis del lloc per on vaig anar. En algun moment havia algun cartell vers l'ermita de Sant Roc.
Cartell. Agafem un PR. Anem pel barranc del Forat Negre (117 m.).
6 min.  A la dreta del barranc queda l'entrada del Forat Negre que no té una profunditat superior als 3 metres. Seguim barranc amunt.
9 min. Trobem les restes del mas del Sabater, solitari. Abans trobem la sitja de l'aigua que ara roman seca i mig trencada. Hi ha molts trencalls i cal estar alerta al GPS o a la bona intuïció. De fet ens dirigim al coll de la Portella de l'Arturet que veiem damunt nostre. Les podem localitzar amb facilitat doncs dues torres elèctriques colen per la Portella.
40 min. Sortim a una torre de la llum amb una pista propera. De fet aquesta pista va ser oberta per habilitar la xarxa elèctrica. Tirem amunt. Aviat arribem a una pista.
Agafem una drecera a mà esquerre.
50 min. Sortim a una pista que ara seguim a la dreta i amunt.
1 h 03 min., Arribem a la Portella de l'Arturet (572 m.).
Ara canvia la tònica de la sortida doncs anirem per la carena per un sender estret que surt a l'esquerra.
1 h 24 min. Ens trobem la primera dificultat que consisteix en una llastra polida d'uns dos metres que descendim gràcies a un cable.
Ens metres més enllà hem de passar entre dues pedres per un pas estret on és millor traure's la motxilla.
Baixem uns metres i després hem de pujar uns 5 metres per una cadena. Encara ens queda una altra dificultat. Són uns altres 5 metres de cadena que ens fan arribar de nou a la carena. Ara anem sense dificultat seguint un corriol i alguna fita per la carena.
2 h Arribem al vèrtex de la Portella (722 m.) que en algun mapa he vist amb el nom del cim de l'Avenc. Continuem per la carena enllà (oest).
2 h 14 min. Portella del Xato (663 m.) on sortim en una pista que travessem. Anem per la carena.fins trobar una torre de la llum on agafem un sender.
2 h 24 min. Important cruïlla de camins. Hi ha un cartell. per la dreta deixem el sender més evident i pugem al proper cim del Molló Puntaire.
2 h 36 min. Cim i vèrtex del Molló Puntaire (729 m.). Reculem sobre els nostres passos.
2 h 45 min. Tornem a trobar-nos en la important cruïlla on hi ha un par indicador. Agafem la direcció vers el sud. Anem per un sender descendent.
3 h 05 min. Passem a tocar d'una cova que podem pujar en una esgarrapada encara que tampoc resulta massa interessant. Continuem baixant.
3 h 18 min. Arribem al fons del barranc.
Pujada.
3 h 21 min. Assolim un coll i tornem a baixar. Anem per una pista.
3 h 24 min. Arribem a la font de l'Aigualcoll i anem seguint la pista.
3 h 26 min. Deixem a l'esquerra un corriol que puja a buscar una via ferrada.
3 h 32 min. Bifurcació de camins. Anem a l'esquerra. Per la dreta va la pista que puja a l'ermita de Sant Roc.
4 h 22 min. Arribem a l'aparcament.