11a CAMINADA POPULAR FESTA MAJOR DE TUIXENT: ELS PINS MONUMENTALS DE L'ARP

Tinc la sensació d'haver fet la feina bé. Un any més hem organitzat la Caminada popular de la Festa Major de Tuixent i vull creure que la gent ha quedat contenta de la diada.
Sense cap mena de dubte, aquesta satisfacció ha estat possible gràcies al bon rotllo que manifestava tothom. La gent és agraïda de mena.
Ara queda oblidat aquell dia que la tempesta em va fer abandonar el marcatge del circuit en sentir els llamps propers.
Sempre em quedaré amb l'estranya sensació - i que em costa d'entendre - on els pins i les pedres en van suggerir que aquesta Caminada havia d'estar dedicada a la persona que millor coneixia els bolets de la contrada i amb qui havia esquiat per una estació d'esquí que ha canviat molt, en aquell temps que tots ens saludàvem en creuar-nos. Estic parlant, com no, del Toni Balaguer amb qui vam trescar per aquests topants feia tan temps i que ara restarà només en el món dels meus records més estimats. Tinc la sensació de ser afortunat d'haver-se creuat la meva existència amb la seva.
La proposta recorria els pins monumentals que amaga la muntanya de l'Arp. Són segurament els pins negres més grans de Catalunya - si més no, coneguts. El pi Avi fa més de 5,4 metres d'amplada i pel coster hi ha altres exemplars que fan patxoca.
Perdoneu que aquest post sigui molt personal. La descripció del recorregut la trobareu en aquest bloc a excursió pels pins de l'Arp .
 Em permetré donar-vos unes senzilles dades: Hem estat 57 excursionistes. 25 havien pujat expressament de Torrefarrera i 5 eren companys de la ZER del Solsonès. La caminada ha estat amenitzada per les aportacions d'en Lluís de Cal Roseta que ens ha explicat l'experiència de Gósol i els pobles del Berguedà que han ideat un sistema per aprofitar l'energia del bosc que actualment roman oblidada.
Un plaer sentir-lo. Esperem poder anar el proper estiu a Gósol a veure l'aprofitament de la fusta que es fa a la comarca veïna per aprendre una mica de com podem millorar el nostre entorn d'una forma racional.
Finalment, i per acabar, GRÀCIES A TOTS/ES que m'heu fet avui una mica més feliç.
( I com no, agrair al meu net Quim que m'ha acompanyat, carregat damunt de sa mare, en la seva primera excursió).

Comentaris

  1. Enhorabona Joan Ramon per l'organització de l'excursió d'avui. Tu també ens has fet una mica més feliços a tots nosaltres compartint el temps que hi has dedicat!!! Mil gràcies!!! ☺

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada