VOLTA CIRCULAR A LES ROQUES DE BENET

Les roques de Benet són una d'aquells indrets que tenen una força especial, tel·lúrica en diríem, que ens atrau amb força (el Pedraforca, els Encantats, el Naranjo de Bulnes, Montserrat .. en serien altres d'aquest paratges que em tenen el cor robat).
L'altre dia hi volíem anar a escalar però és un lloc molt exigent, i finalment ens vam haver de baixar de la paret. El meu company de cordada va demostrar una tècnica sibil·lina i em va donar tota una lliçó de bon fer. Però el dia no va estar totalment perdut doncs vam descobrir la possibilitat de fer un tomb circular que em va emocionar. Pensava que al Castell de les roques de Benet només es podia pujar per un indret i ara he descobert una altra possibilitat.

Superb itinerari que permet descobrir alguns dels tresors que amaguen les roques de Benet.
Dificultat: Baixa. Hi ha la pujada de damunt de la pista que passa per una tartera que fa de mal pujar però només requereix paciència.
Distància: 7,7  km.
Temps:  2 h  46 minuts.
En el km 16,7 de la carretera T-330 agafem la pista que ens duu a l'Àrea del mas de la Franqueta. Podem accedir-hi des del poble d'Horta de Sant Joan doncs la cruïlla està una mica abans d'aquest punt.
Raig de llum a la Gronsa
4,9 km Trobem una pista que surt a mà esquerra on hi ha força lloc per aparcar. Podem pujar un centenar de metres més amunt, si us voleu estalviar un tram de pista.
Estem en l'anomenada cruïlla de les Eres (540 m.). Seguim la pista amunt. Ja albirem les parets de les roques de Benet.
3 min Deixem a mà dreta el sender per on baixarem en acabar la travessa.
14 min Després d'un revolt deixem un trencall de la pista que va a l'esquerra.
24 min. Abandonem la pista principal continua recte i agafem la bifurcació de l'esquerra. Anem per la pista de l'Avellanar.
29 min Passem arran de la paret.
Impressionant. No hi ha paraules per definir-ho. Anem revoltant la muntanya.
1 h Deixem la pista i agafem un corriol que surt amunt, per la dreta.
El corriol és costerut, hi ha un tram que passa per una tartera de pedra lliscant. Cal pujar amb cura i paciència. Recomanable dur els pals.
1 h 10 min Passes arran d'un arc natural, poc després passem un petit grau que ens exigeix fer anar les mans, tot dubtant si anem pel camí correcte. Al costat hi ha unes balmes.
1 h 18 min. Bifurcació de camins. Anem a la dreta. El camí de l'esquerra es deu d'encarar vers el coll que tenim a l'esquerra per sota de les roques de Benet.
Ara el sender és menys evident i cal anar amb cura doncs queda un xic penjant per la dreta.
1 h 28 min Fem cap a una ampla collada entre el Castell de Benet i el Cap del Gos. Fita alta.  A la vora hi ha la font de Benet que estava seca. A l'esquerra hi ha una pleta que està situada en una balma allargassada. Estan al coll no s'arriba a veure.
Girem a l'esquerra i ens anem endinsant en una bella barrancada envoltada per tot arreu per cingles rocosos no gaire pendents.
1 h 39 min Assolim la carena tot passant un petit grau (coordenades UTM: 31T  x=274944  y=4531031).
1 h 42 min Enllacem amb el camí de baixada, a tocar de la Canal del Pujador de les roques de Benet. Indret poc evident.
1 h 45 min Bifurcació. Per la dreta indica que hi ha perill, però és més aviat un avís per evitar responsabilitats polítiques que dificultat real.
Arribem a un collet i girem a l'esquerra. Anem pujant per llomes de roca.
1 h 52 min Arribem al cim del Castell de les roques de Benet (1017 m.). Ara baixem per la dreta.
1 h 55 min. Bifurcació on havia l'indicació de camí perillós. Segui el camí d'anada.
1 h 57 min. Inici del Pujador de les roques de Bent (Coordenades UTM: 31T  x=274891  y=4531098). Baixem per una canal pendent.
2 h Trobem un passamà.
2 h 7 min Fi de la canal. El camí continua més planer. Tira a l'esquerra.
2 h 11 min Per l'esquerra surt un corriol que deu de pujar a un coll que veiem dalt. Anem per la dreta, més evident.
2 h 14 min Nou trencall. Nosaltres anem per la dreta.
2 h 21 min Sortim a la pista de les Eres. Anem uns metres a la dreta. Hi trobem la continuació del sender.
2 h 34 min Ens incorporem a un camí més fressat. Anem a la dreta. Anem per barranc de la Pineda.
2 h 44 min. Sortim a la pista principal per on hem pujat en començar el recorregut.
2 h 46 min. Arribem a la cruïlla de les Eres.