DE VILAMÓS A LA BASSA D'ARRES

He anat aquest cap de setmana a esquiar al Pla de Beret (esquí de fons) però el segon dia em trobo que està plovent. La previsió meteorològica no deia pas això. Així que agafo el paraigües i decideixo anar a caminar.
Surto del poble de Vilamós (1254 m.). Aquí quan tenia 15 anys vaig estar de colònies un estiu però ha canviat tot i molt. Em costa recordar-hi alguns detalls. La vista espectacular que hi ha davant de l'església no la podré recordar ja que està tot cobert de núvols. Hauré de tornar un altre cop.
Característiques tècniques:
Dificultat: Baixa. Sempre senyalitzat amb cartells.
Desnivell:  300  m.
Distància: 8  km.
Temps: 3 hores
Itinerari circular, si baixem per l'asfalt.
DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:
A la part alta agafo el GR 211 en direcció cap al llogarret d'Arres de Sus. Va paralel·la a la carretera però és molt més costeruda.
20 min: Assoleixo un collet (1374 m.) i començo el descens.
31 min: Arribo al llogarret d'Arres de Sus. Entre núvols veig el seu germà inferior d'Arres de Jos. Com plou molt m'espero en un cobert per guardar la fusta. Quan veig que passa el més fort, tiro amunt.
Tot el camí està mega indicat amb senyals. Impossible perdre's. Potser per una mica l'encant de l'aventura però avui ennuvolat ja queda bé.
Pujo per un carrer costerut (carrer de Sant Sernilh) que em mena a la part superior del poble.
Surto a la carretera asfaltada ( 40 min) que mena a la bassa d'Arres que vaig adreçant seguint el camí vell. Travesso 3 cops l'asfalt. En el darrer tinc un bontirapits.
1h 07 min. Cruïlla de camins. Per l'esquerra el camí va a la mina Victòria que roman tancada i no té cap interès. Vaig a la dreta.
1 h 16 min. Surto a la carretera asfalta que ara segueixo a l'esquerra.
1 h 25 min. Bassa d'Arres (1560 m.) que roman coberta de neu. D'aquí surt un camí de les Mines però avui no toca perquè hi ha força neu i continua ploient. Decideixo baixar per la pista que fa més volta però em mullo menys els peus.
Fins a la bassa arriba una carretera asfaltada. Penso que a l'estiu deu d'estar ple de vehicles i turistes que visiten aquesta bella contrada. Jo no puc esquiar però puc fruir de la solitud del paratge.
Tal com he comentat baixo per l'asfalt per on faig una mica més de volta però tinc temps.
3 h. Retorno a Vilamós. Una bona opció quan no tens res més que fer.
He trobat aquest track que segueix en part el camí que vaig fer:


Powered by Wikiloc

Comentaris