FORTIFICACIONS DE VILAMOS: TOR DES TRES POIS

Baixo de Vilamós i de sobte observo una fortificació damunt d'un turó. No puc evitar d'aturar el cotxe i anar a posar el nas. Informació per la localització:  una mica abans del km 1 de la carretera que puja a Vilamós LV-5055. Coordenades UTM:
31T 316082 - 4734323.
Res, dos minuts caminant en un modest turonet.
Es tracta el Tro de tres pois (919 m.). És una fortificació bastida amb pedra seca (encara que com plou està ben molla). Observo tot de carreronets que duen a llocs avançats que dominen la vall del Garona i la vall de Varrados. És un indret amb una panoràmica excepcional. Sembla que algú ha tallat els esbarzers de la contrada si no no podríem passar per aquest excepcional lloc que roman oblidat de la xarxa turística guiri del "Valle". Lògicament aquest emplaçament està relacionat amb l'entrada dels maquis a la tardor de 1944.
Sobta la dimensió de la construcció. Ja un moment que sembla un laberint de diferents opcions. Deu de fer una cinquantena de metres de llarg  per vint-i-cinc d'ample.
Llàstima que tinguem tant poc interès pel nostre patrimoni bèl·lic... Penseu com estaria aquesta construcció a França!!!

Mapa amb totes les meves localitzacions de vestigis de la Guerra Civil

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FOSSA DE LES BRIGADES INTERNACIONALS DES DEL COL.LEGI CLAVER

CONSTRUCCIONS PEL VOLTANT DEL MAS DE MELONS

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

ITINERARI PELS ESCENARIS DE LA NOVEL·LA DOS TAÜTS NEGRES I DOS DE BLANCS DE PEP COLL

REFRESCAR-NOS A LES BASSES DE TORREC

EXCURSIÓ PER MARÇÀ SEGUINT LES PETJADES DE LES BRIGADES INTERNACIONALS

EL PEDRAFORCA PER LA CANAL DEL VERDET

GABASSA: CASCADA DE SANTA ANNA

NIU DE METRALLADORES DE LA GRANYENA DE SEGARRA

CASTELLDANS: EL MAS DE LA RATA I ELS PARAPETS DE LA PARTIDA DEL VINYARS