PER LA CATALUNYA NORD (I): COVA D'ANES

Ascensió a la roca Gelera

Aprofito uns dies per anar a la Catalunya Nord. La principal escusa és anar a tatxar alguns cims de la llista dels 100cims de la FEEC.
En aquesta entrada penjaré les principals activitats que vaig fer per si us interessa:
- Cova d'Anes.
- Pic de Madres.
- Pic del Dormidor
- Gorges de Carança
- Roca Gelera
Mentre pujava a la Cerdanya Francesa vaig recordar que l'enyorat amic Antoni Satorra Vallverdú em parlava de la cova  d'Anes que em va de pas i per descansar de conduir em poso a descobrir la cova.
COVA D'ANES:
És una cova molt interessant per les seves formacions i de recorregut fàcil encara que no posaré que es per anar amb mainada ja que llisca molt i en els darrers metres hi ha un passamà per protegir un tram compromès però si que es tracta una cova divertida. A la meitat hi ha una reixa que sembla que indica la part que correspon a Prullans i la que correspon a Bellver de Cerdanya...
Visitant-la em vaig trobar un excursionista que em va recordar que aquí havia intentat un record de permanència en una cova l'any 1973 en la cavitat. Era Emili Reyes que va estar 63 dies "vivint" aquí dins.
Com arribar?
Poc abans del km 198 de la carretera de La Seu d'Urgell a Puigcerdà (N-260) agafem un trencall a l'esquerra que ens duu a una mena de petit polígon i tirem amunt fins un revolt a l'esquerra on aparquem. Sobre nostre hi ha un cartell que ens indica el camí que hem de prendre.
Ara ens toca pita amunt per un dret coster. Hi ha força corriols que anem resseguint. Sortim a la pista d'accés a una pedrera. Tirem amunt per la dreta.
35 minuts arribem al nivell de la cova però aquesta està amagada entre boixos i costa de localitzar. No feu com jo que vaig continuar més amunt i vaig trobar un camí que en duia a Prullans i el vaig seguir fins entendre que alguna cosa no anava bé. Les coordenades UTM de l'entrada són: X: 397981 Y: 4693060 Alt. 1278 m.
Descripció:
A l'entrada tenim una reixa (oberta). És una gran boca sense gaire problemes d'entrada. Alerta, no confondre's amb una entrada petita que hi ha damunt, també amb una reixa que dona al sostre de la sala inicial.
La cova és força lineal, seguint segurament un antic curs fluvial.
En la primera part no hi ha gaires formacions rocoses però passada la reixa que delimitaria els termes de Prullans i Bellver les formes geològiques són impressionants i val la visita. Tal tenir present que hi ha trams llisquen i que en la part final hi ha un passamà no obligatori. Personalment trobo que és una visita molt recomanable.
Per a més informació us recomano el llibre: Excursions Subterrànies pel Pirineu i les Terres de Lleida d'Antoni Satorra.
Per obtenir el track:


Powered by Wikiloc