PIC DELS TRES CONSELLERS (TROIS CONSEILLERS)

Volíem anar a escalar però les condicions no ens van ajudar i ens vam haver de conformar amb pujar al pic dels Tres consellers. El primer - i únic - tresmil d'aquesta temporada. Vaig estar fa 25 anys per la zona i la veritat és que he hagut de repassar la meva llibreta ja que no recordava gaire el que havia fet. Vaig pujar des de la bretxa Chausenque i baixar per la bretxa del Neouvielle. No hi ha com estar jove.
Dificultat: Mitja. Pel pas d'accés a la Bretxa de Neouveille (II+) i caminar per una feixuga tartera.
Desnivell:  1170 metres.
Temps: 6 hores
Sortim de la presa de Lac de Cap de Long (2161 m.) que hem de travessar. En arribar a l'extrem hem d'agafar un sender costerut i trencacames que surt per l'esquerra (cartell).
18 min El camí més dret es suavitza però no us confieu. Anem flanquejant la vall cap a l'esquerra entre pedres i neret.
42 min Per l'esquerra marxa el camí que va al pas del Gat que ens permet anar a la vall del costat (Aubert). seguim contornejant/pujant el llac.
1 h 42 min Contornegem la muntanya i el camí desapareix entre el tarter malgrat les fites. Cal anar arran de la paret per evitar la munió de pedres que hem de saltar.
2 h 50 min Passem per la rimaia i agafem una vira amb un pas estret espectacular (II+). Hi ha un parabolt darrera que ens permet assegurar aquest pas si algú té problemes de passar-hi. Nosaltres al baixar ens vam assegurar.
3 h 15 min Arribem a la bretxa del Neouvielle (2901 m.) aquí comença l'Arete dels trois Conseillers que era la nostra fita però no ens veiem en cor de posar-nos i decidim anar a fer el pic dels Tres Consellers.
3 h 40 min Pic dels Tres Consellers (3039 m) on contemplem l'aresta per si un altre dia tornem.
Retornem pel mateix camí (6 h)