CONFINAMENT: PER LES PASSAREL·LES DEL RIU

Tornem a estar dins del confinament, de moment municipal, i això vol dir que els caps de setmana ens toca descobrir el nostre terme i ara ens deixen anar als termes colaterals. Mira, sempre podria ser pitjor. Penso en la gent que està treballant en la sanitat que han de viure plenament estressats i el que és pitjor, els malalts ingressats. Penso que ara tenim una bona oportunitat per se creatius i cercar propostes aventurers prop de casa. Salut i muntanya.

CARACTERÍSTIQUES:

Dificultat: Baixa

Desnivell:  Pla

Temps: 2 hores 22 minuts

Surto de la Plaça de Sant Salvador d'Albatàrrec i en l'extrem de la font, que ens recorda l'arribada d'aigua al poble l'any 1906, agafo el carrer que surt del poble.

2 min Travesso la sèquia de Torres i vaig a la dreta (est) per la vora de la sèquia.

12 min Pas estret del canal. Al final de la recta travesso per una passarel-la metàl·lica a l'altre costat de la sèquia i pujo al canal de Serós

17 min Agafo el camí vell d'Albatàrrec que gira a l'esquerra. Entre canals trobo el camí del Riu que va recuperar el Ministeri de Medi Ambient però està mig colgat per les canyes. Molta pompa quan el van inaugurar l'any 2010 però 10 anys després fa pena. Mig amagat per les canyes trobo un cartell de distàncies.
22 min El camí queda tallat. Sembla que del canal de la vora va sortir l'aigua i fa fer un xaragall molt profund. Passo per una fusta que algun va posar. Caldria notificar aquesta greu incidència al Ministeri. Coordenades UTM: 31T  x=301503  y=4606290

Més endavant trobo una taula de pic-nic feta malbé.

31 min Surto a la vora d'un pilar de l'AVE. Si un no sap que aquí hi ha el camí impossible seguir-lo de tornada. Falta un cartell.

37 min Arribo a la Xopera del Tòfol que està prou ben conservada encara. No em direu que sempre estic criticant. Hi ha un escultura, amb grafitis, com no, que embelleix l'entorn. Ara la font està trencada.

42 min Passarel.la sobre el riu. Fa uns mesos estava trencada veig que està arreglada. De fet venia a fer "inspecció d'obres". Observo que el camí del Riu cap a Lleida no passa per la pista si no que uns metres més enllà va pel camí entre els fruiters i el Segre. Travesso el riu i vaig a l'esquerra cap a Butsenit. Aquí trobo molta gent que segueix el camí del Riu.

1 h 13 min Abandono el camí del Riu i agafo un trencall que dona la volta a les Basses de Rufea. En l'extrem oposat veig que han fet una entrada des de la carretera de Saragossa, indicada, i patrocinada per una empresa. Han canviat algun cartell. Continuo fent el tomb a les basses on no m'entretinc gaire.

1 h 38 min Torno a estar al camí del Riu que segueixo aigua avall.

1 h 48 min Passarel.la feta per una gravera. Baixa molta aigua pel riu i no puc travessar-la per la qual cosa he de refer el camí, però em conec molt bé el camí i us faré la descripció com si hagués pogut creuar el riu.

1 h 52 min El nostre camí gira a l'esquerra i enfila una llarga pujada.

2 h 02 min Sèquia de Torres. Vaig a l'esquerra.

2 h 10 min A la vora d'un cobert vaig uns metres a l'esquerra i agafo la pista de sota cap al poble. La sèquia fa molt de tomb.

2 h 15 min Passo per darrera del pavelló. En superar-lo agafo un trencall a la dreta que passa pel costat de la muralla del castell encara que no hi ha cap element distintiu del castell d'Albatàrrec. Vaig pel carrer nou.

2 h 18 min Placeta. Giro a l'esquerra (carrer del Raval).

2 h 22 min Plaça de Sant Salvador d'Albatàrrec on he començat l'excursió.