CAMÍ DEL RIU DE LA MITJANA A L'ESCOLA ALBA: INSPECCIÓ D'OBRES

Fa unes setmanes des de la Regidoria de Medi Ambient de la Paeria en van convidar a la presentació del projecte del camí del Riu que aniria de la Mitjana de Pardinyes fins a les Escoles Alba ja en el terme de Corbins. Em van convidar perquè feia 12 anys que havíem reclamat aquest camí... mai és tard, si ...

Avui he anat a fer una inspecció d'obres d'aquest plaer de camí. Per aquí hauria de passar el GR3 cap a Balaguer. En algun moment he sentit Orgull de Lleida en veure que tenim aviat aquesta meravellosa proposta paisatgística.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES

Valoració: Itinerari de ribera molt interessant.

Dificultat: Moderada, encara que està pendent d'acabar l'arranjament del pas de l'autovia. Actualment cal dur unes estisores.

Desnivell: Inapreciable.

Temps: 2 hores 10 minuts.

Itinerari lineal. Segurament acabarà com tram del GR3 de Lleida a Menàrguens.

Aparco en els Ous del Siurana, nom popular amb que es coneix la rotonda de la Glorieta de Font i Quer i ens endinsem al Parc de la Mitjana. Aviat trobo un baixador que em duu al riu però segueixo recte.

5 min Centre d'interpretació de la Mitjana, amb un estanyol i estructures per jugar la mainada. Continuem recte fins l'extrem on girem a la dreta i agafo un dels camins del parc.

8 min Agafo un trencall a l'esquerra, entran ja en el camí que surt de la Mitjana. Primer encara vaig entre bosc de ribera però després per l'esquerra trobaré plantes d'arbres fruiters. El riu no sempre el veig però va paral·lel al camí.

21 min Un camí marxa a l'esquerra, nosaltres continuem recte. Aquest camí s'ha fet nou.

25 min El camí queda, encara, tallat. Hi ha  un problema d'un propietari que no entenc que la vora del riu no pot ser propietat privada. Farem 248 passes per la vora del camp. Finalment el pagès comprendrà que no pot oposar-se al dret de pas encara que puc comprendre el seu dret a defensar els seus interessos personals .

30 min El sender fa una giragonsa per atansar-se al nivell del riu.

48 min Arribo a una torre elèctrica. M'incorporo a un sender que ve d'uns caps per l'esquerra.

51 min El camí carreter queda tallat. Hi ha uns esgraons de fusta, entre canyes, que davalla per sota del pont de l'autovia. Millor portar unes estisores i tallar algun esbarzer molest. Ara ens cal una mica d'esperit aventurer. Tallem canyes. Baixem per sota de l'autovia. Indret curiós i una mica brut. A partir d'aquí caldrà fer una intervenció seriosa per condicionar aquest tram. No pot ser que ens deixem aquest centenar de metres després d'haver tingut un camí tan agradable.

56 min Sortim pa l'altre costat de l'autovia i hi ha uns 10 metres d'esbarzers - deixar a casa els pantalons curts i agafar les tisores - Anirem fent camí. Surto a un camp que hi ha a l'esquerra i trobo un altre sender amb vegetació. Travesso la riera de Picabaix i entro al terme municipal de Corbins.

1 h 02 min Surto a la carretera d'accés a les Escoles Alba ja en la carretera de Corbins. A l'esquerra tinc el molí de Picabaix. Giro i torno cap a la Mitjana pel mateix camí però en entrar a la Mitjna faig un tomb per l'Embarcador i el pont de Ferro.