LA SENYERA ESTELADA DE JOSA: EL ROC DEL CASTELLAR


Dimarts, 3 d'agost de 2021

A sobre de Josa del Cadí hi ha una roca destacada en el vessant meridional de Clotarons. En el seu enlairat cim hi ha una bandera estelada. Feia temps que me la mirava. Està situada entre dues barrancades molt destacades. A la dreta, la torrentera de les Feus de Josa, i a l’esquerra una, sense nom conegut. Mirava per quina de les dues m’hi posaría ja que les dues eren prou costerudes i verticals. Finalment, ni una ni l’altra sinó pels Graus de Solans. Hi ha descobertes per la muntanya que ens demostren que no la coneixem malgrat trescar-hi tantes vegades per aquests rodals. 

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES: 

Valoració: Descoberta molt interessant d'un camí que ens permet visitar un racó excepcional amb una visió meravellosa del poble de Josa.

Dificultat: Mitjà. Hi ha un tram on el camí encara no està fet. Cal anar veient com es va arranjant aquest sender.

Desnivell: 750 metres

Temps: 3 hores 33 minuts.

Itinerari lineal.

Descripció de l’itinerari:

Deixo el cotxe en l’aparcament de l’entrada de Josa i vaig caminant cap a la plaça major.

5 min Agafo el sender que davalla del poble. Mentre davallo vaig observant la pujada al roc del Castellar. Es tracta del camí de Tuixent a Josa.

30 min Arribo a la part inferior del barranc de Josa (1373 m.). Tiro uns metres barranc amunt. Trobo una fita a la dreta que vaig seguint. No hi ha un sender sinó un carrerany. Hi ha algun moment més que dubtós. Observo que algú fa poc que ha tallat arbres per passar i ens permet descobrir el camí.

35 min Arribo a una mena de collet (1395 m.). Estic envoltat de bosc. Vaig a un mirador excepcional que hi ha a la dreta sobre el barranc. Pel davant és molt dret. Baixo un metre i començo a caminar. M’adono que hi ha uns arbres tallats i branques tallades boixos encara tendres. Algú, potser estar obrint un sender. 

51 min Surto a una clariana on trobo uns cavalls. Ells no han pujat per on jo hi he accedit. Vaig superant les clarianes mirant a dreta i a esquerra.

53 min Trobo l’inici d’un camí. Un camí important i amb moltes fites. Porta la meva dirección.

1 h 04 min Uns metres abans d’arribar a un salt prominent d’una vintena de metres. El camí gira a l’esquerra. M’arribo fins al peu del salt que baixa sec. És un raco encisador. Torno al camí. Va pujant per sota d’un cingle que ens barra el pas.

1 h 19 min Grau de Solans per on podem superar la cinglera. Coordenades UTM 31T  x=386284  y=4678625. Ara el camí baixa decididament formant una feixa superba, però sense cap mena de perill. Estem contornejant tota la serra.

1 h 26 min Arribem fins una balma d’uns 5 metres. El camí travessa uns cingles. És un camí molt treballat amb murs de pedra.

1 h 32 min Fem cap al barranc. Anem a l'esquerra. Als 50 metres abandonem el barranc i agafem un camí que surt en diagonal. Els primers trams no són massa evidents.

1 h 43 min Faig cap a un coll. A la dreta hi ha el roc del Castellar però jo no puc veure’l entre arbres i tiro a l’esquerra (error), recordeu heu d’anar a la dreta.

1 h 47 min Arribo fins a la base d’una paret que em fa de muralla. Dreta o Esquerra? Vorejo per l’esquerra fins que acaba el cingle i pujo per un indret costerut que fa una mena de balma. Tram dret.

1 h 55 min Corono la roca dels Borrecs (1694 m.) amb una panorámica excepcional amb el poble de Josa i l’estelada al roc del Castellar, però clar no és la meva fita així que torno al coll resseguint el camí de pujada.

2 h 02 min Coll on he arribat abans. Vaig per la dreta, per una mena d’aresta. Hi ha un darrer pas que m’exigeix agafar-me amb les mans.

2 h 09 min Cim del Roc del Castellar amb una panorámica també superba amb el Cadí, el Cadinell, l’ermita de Santa Maria, el llogarret de Josa, el Santaló, el Puig Galliner i a la nostra espatlla (sud) veig els contraforts dels Clotarons.

Baixo pel camí d'anada i arribo a Josa del Cadí: 3 h 33 min

Per obtenir el tack:

Powered by Wikiloc

Comentaris