CIRCULAR DE LA SEU D'URGELL A ANSERALL

Dimecres, 25 d’agost de 2021

Quan vam dissenyar l’etapa del GR3 de Castellbó a La Seu d’Urgell passàvem pel camí del Rec que va per una pista molt lletja. Després hem tingut contacte amb el Consell comarcal de l’Alt Urgell que ens fa la proposta d’enlloc d’anar per la pista anar pel camí d’Anserall a la Seu pel sender que passa per Sant Esteve del Pont. La verita tés que la proposta del Consell és molt interessant i caldrà canviar el tram marcat. Calia fer la circular que avui hem fet.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES:

Valoració: Recorregut curt per explorar la millor proposta.

Dificultat: Molt baixa

Desnivell: 80 metres

Temps: 1 hora 52 minuts

Itinerari circular

Descripció de l’itinerari:

Aparquem a la rotonda que hi ha davant del Castell de Castellciutat. Al costat hi ha la torre de Solsona que decidim pujar.

Passem pel costat d’un xalet i fem cap a la torre de Solsona amb una visió excepcional sobre l’Urgellet tancat al sud per la serra del Cadí.

14 min Tornem a la rotonda i agafem la pista que va al nord.

15 min Cruïlla amb un cartell. Anem a la dreta per anar a l’Anserall.

25 min Trencall a la dreta que va a l’ermita de Sant Esteve del Pont, per on tornarem després.

50 min Arribem a les rodalies de Anserall. Per l’esquerra davalla el GR3 proceden de Castellbó. Nosaltres anem a la dreta per visitar el poble d’Anserall. Un cop en la vila anem a l’esquerra per anar al monestir de Sant Serni de Tavèrnoles.

1 h 01 min Monestir de Sant Serni de Tavèrnoles. La part inicial del temple està totalment malmesa però l’absis i els absiols han estat restaurats amb molt d’encert i ens ajuda a comprendre l'esplendor d’aquest edifici monàstic. Retormem cap al poble. Anem a buscar l’entrada per carretera a Anserall, prop del riu. Creuem la carretera i un cartell ens indica el camí que va a Sant Esteve del pont. El camí va paral·lel a la Valira. Hi ha trams molt bells.

1 h 32 min Casa de Sant Esteve, passem arran de la construcció.

1 h 35 min Deixem a l’esquerra les restes de l’ermita de Sant Esteve. Hi ha un camí que marxa per l’esquerra però nosaltres continuem pel camí per on veníem.

1 h 40 min Ens incorporem a la pista del rec per on hem anat a l’anada.

1 h 52 min Arribem a la rotonda on hem començat l’excursió.