BOSCOS AMB FLAIRE DE BOLETS: DE TURBIÀS A SANT ANDREU

Església de Turbias

No pregunteu com ("El que passa en el GR se queda en el GR") però avui he tingut ocasió de descobrir un sender preciós que enllaça els nuclis de Túrbias a Sant Andreu. Que no sabeu on estan aquests llogarrets? No teniu perdó de Déu. Estan pujant a Sant Joan de l'Erm.

FITXA TÈCNICA:

Valoració: Recorregut que es fa curt, ideal per una passejada.
Dificultat: Moderada.
Temps: 1 hora 40 minuts.
Distància: 3,7 km, encara que vam fer anada i tornada.
Itinerari lineal.

Ens situem al llogarret de Tùrbias en la vall de Castellbó on aparquem el cotxe. Seguim la carretera a Sant Joan de l'Erm uns 50 metres i agafem un camí que surt a l'esquerra. Cartell indicador. Estem resseguint el GR3. El camí dibuixa unes marrades per guanyar alçada.

18 min Sortim a una pista. A mà esquerra, a baix, hi ha el camí cap al dolmen de la Cabana dels Moros (Coordenades UTM:  362229 4693768). Per l'esquerra, amunt continua el GR3 cap a Sant Joan de l'Erm. Nosaltres pràcticament travessem la pista i agafem un sender que surt marcat amb ratlles grogues cap al nord-oest. Anem trobant força marques grogues als arbres que indiquen un bell camí que va pel bosc. De fet anem paral·lels a la carretera però primerament no es veu. Estem caminant per l'Obaga de Sant Andreu. Hi ha algun tram on el camí no és gaire definit i cal posar-hi una mica d'intuïció excursionista.

38 min Fem cap a una pista que seguim. Hi ha un trencall que surt a la carretera però nosaltres anem perla pista.

1 h 14 min Les Terretes. El camí canvia de direcció i ara va al nord. Anem entre antics camps.

1 h 33 min Travessem el barranc de Sant Andreu. Hi ha una font.

1 h 40 min Arribem al llogarret de Sant Andreu.