PELS VESTIGIS ROMANS DE CORBINS


Aquest matí he volgut recórrer els vestigis que hi ha a la vila de Corbins. Hi ha un espectacular monument funerari, una vil.la i una pedra de molí. 

La senyalització surt de la variant d'entrada a Corbins procedents de Lleida on hi ha un cartell abans d'entrar al poble. Només cal seguir els cartells i en part vaig seguir ja que no localitzava la vil.la romana, però la meva descripció va per sota (més fàcil). Veure croquis.

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:

En el km 152,1 aparquem a l'esquerra. Lloc limitat a un o dos vehicles. A la vora, darrera d'uns arbres hi ha un amagatall ple de sensibilitat. Per obtenir més informació clicar aquí.

MONUMENT FUNERARI: Hi ha una pista que puja recte amunt.

200 metres, fi de la pujada, Al costat hi ha una urbanització. Agafo un corriol que surt a la dreta sense acabar d'arribar a la casa.

320 metres Arribo al monument funerari, protegit per una estructura metàl·lica. Davant tinc un faristol informatiu. Coordenades UTM: 31T  x=307707  y=4617139. Refaig el camí d'anada.

VIL·LA ROMANA: Segueixo la pista principal, però aviat agafo un trencall a la dreta que va planejant.

160 metres A l'esquerra hi ha la base dels murs de la vil·la romana. Hi ha plafons informatius que ens expliquen les característiques de l'edifici. Ha crescut força vegetació i enlletgeix la panoràmica. Per internet hi ha imatges sense herba que són més interessants. En l'extrem de l'esplanada hi ha un faristol informatiu. Coordenades UTM: 31T  x=307696  y=4617102 Retorno al cotxe.

Agafo la carretera cap a Lleida. En el km 150,1 trobo una benzinera a l'esquerra on aparco.

PREMSA D'UN MOLÍ: En l'extrem de la benzinera hi ha una pista - amb el pas prohibit - hi vaig passar i em vaig trobar al pagès però no em va dir res. Hi ha diferents cruïlles però estan indicades amb pals informatius. Llàstima que el primer cartell es va fer malbé i ara sols et pot seguir si saps la direcció correcta. Als 950 metres arribem al talús del riu. Aquest és el darrer pal. Cal anar amb molt de cura ja que cal anar uns 10 metres a l'esquerra seguint la direcció que assenyala la fletxa de la banderola indicativa. Al terra trobem la pedra que sustentava la mola del molí. Veure la fitxa informativa de l'ajuntament de Corbins que ens ajudarà a comprendre millor l'entorn ja que ha estat molt transformat.

Track que vaig seguir encara que vaig haver d'explorar força i donar alguna volta de més. Espero que us pugui ajudar:

Powered by Wikiloc

Comentaris