PER L'ERMITA DE RAIMAT


Desconeixia que hagués una ermita a Raimat però aquesta recuperació m'ha servit per descobrir racons desconeguts en indrets tan trescats com Raimat. Està sota l'advocació de la mare de Déu de Montserrat. Resulta curiós aquesta devoció que hi ha al Segrià vers la mare de Déu de les muntanyes montserratines.

A la carretera de Lleida a Osca hi ha un edifici ben gran (per cert construït per mon pare), a Castelldans una senzilla ermita, a Montoliu/Albatarrec hi ha una modesta construcció i ara a Raimat.... la veritat és que en estar enlairada i envoltada de pins m'ha agradat caminar-hi. Segurament hi tornaré.

Descripció de l'itinerari:

Aparco a la vora de l'entrada al castell de Raimat. No veig cap indicació però una tanca impedeix accedir-hi. A la vora hi ha les instal·lacions esportives. Sobre el castell val a dir que fou residència del dictador Francisco Franco durant l'Ofensiva Final sobre Catalunya (del 9 de gener al 27 de febrer). Més informació sobre l'estada del dictador clica aquí. Actualment el castell es pot llogar, la veritat que fa molt de patxoca, però no trobo cap referència al seu torbi passat.

El dictador observant un plànol sobre les parets del castell

Baixo per l'asfalt amb les instal·lacions esportives a la dreta i el bosquet del castell. 

200 metres travesso una pista principal i continuo recte amunt. Aviat veig un camí que surt per l'esquerra que s'enfila muntanya amunt. Pujo per uns esglaons amb barana i fustes. 


350 metres Font de Monfort, encisadora encara que no hi baixa aigua. Continuo amunt.

400 metres Esplanada cimal a la dreta trobo la senzilla capella de Montserrat. Em trobo una dona de Raimat amb el gos que em diu que es tradició de tocar la campana. L'ermita està oberta i l'interior està prou net.

M'assec en un banc per recuperar-me el temps perdut. Continuo per la pista en l'extrem oposat, vaig baixant del tossal.

600 metres Cruïlla. Vaig a la dreta, ja de tornada.

800 metres Per la dreta puja el camí que he agafat a l'anada. Ara segueixo el mateix camí.

1.200 metres Aparcament.

Per obtenir el track;

Powered by Wikiloc
Per localitzar els meus vestigis de la Guerra Civil: 

Comentaris