PANORAMICA EXCELSA: PIC LABERT - COGULLA (CERLER)


L'ascensió al pic de la Cogulla havia de ser una etapa més de la meva recuperació dels peus - no n'esperava gaire - però francament m'he quedat sorprès de la panoràmica espatarrant que he fruit des del modest cim de Labert. Els esquiadors de l'estació de Cerler potser coneixen aquest indret amb el nom d'El Mirador del cielo.

DESCRIPSCIÓ DE L'ITINERARI:

Em situo a l'estació d'esquí de Cerler, més concretament a l'Ampriu (1908 m.). Davant tinc una petita cascada que visitarem en acabar l'excursió (ideal). Agafo una pista dreta que remunta pel mig d'una pista d'esquí. 

45 min Colladeta del Gallinero o de l'Ampriu (2257 m.). Darrera ja tinc el pic de l'Aneto i les Maladetes - ja sense neu provocant una tremenda tristesa -. Aquí prenc una bona determinació: decideixo baixar uns metres per una pista de la dreta, fins una clotada per anar directament al pic de Labert i deixar el pic de la Cogulla (característic per les antiestètiques antenes) per la tornada. 

50 min Trencall a l'esquerra que agafem.

53 min Agafo una pista a l'esquerra que va contornejant la muntanya.

1 h 15 min Abandono la pista i prenc un sender que va planejant.


1 h 25 min Surto a una pista d'esquí i m'enfilo amunt. Quan la pista gira a la dreta m'encaro directament a la carena i giro a la dreta. M'enfilo cap al primer cimal de Labert amb una vista impressionant ja que a la visió de les Maladetes ara puc afegir el Perdiguero, els Posets, els pics de l'Eriste, el Cotiella... llàstima que la foto que vaig fer ja pujaven els núvols.

1 h 37 min Pic de Labert (2322 m.) amb un plafó panoràmic.

Al costat hi ha un banc-mirador excepcional on podem veure el poble d'Eriste, el Turbó i, més prop, el Gallinero. Vaig cap al cim de la Cogulla que tinc davant. Pujo per una pista d'esquí però els darrers metres els he de fer entre roques.


2 h 12 min Cim de la Cogulla (2387 m.). Davallo per pista a la Colladeta del Gallinero o de l'Ampriu on enllaço amb el camí d'anada (2 h 44 min). Agafo la pista costeruda cap a l'aparcament.

2 h 55 min Aparcament. Abans m'he desviat a la cascada on m'he refrescat.

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris