AZORES: ILLA VERDA (4): SALTO DO CABRITO
Diuen que el salto do Cabrito és una de les excursions més recomanables de l'illa de Sao Miguel de les Azores. No ens podem estar de fer-la. Fem una versió curta: anada i tornada pel mateix camí.
Si, és una excursió ben bonica i variada. Veig que hi ha una altra opció més llarga però fa trams de carretera, així que anem per feina..
FITXA TÈCNICA VALORACIÓ: Excursió de nivell turístic però obligada. Senyalització molt bona. DIFICULTAT: Moderada DESNIVELL: + 152 metres DISTÀNCIA: 3,85 kilòmetres TEMPS: 1 hora 26 minuts ITINERARI LINEAL (D'ANADA I TORNADA): El temps i la distància és d'anada i tornada (total) |
Descripció de l'itinerari:
Com arribar? Costa una mica localitzar l'inici de la sortida. Coordenades UTM: 26S x=633305 y=4184035, poder també us pot ajudar posar a google maps Caldeiras a Gramas, cal seguir la carretera un quilòmetre més amunt. Aparcament petit, caben uns 7 vehicles.
Itinerari:
Agafem una pista que aviat deixem i seguim un tub que alimenta una central elèctrica. Tram boscos i molt agradable. Trobem ponts per passar a l'altre costat del tub per superar alguna dificultat. Crec que fem tres passos. Hi ha força arbres caiguts que ens fan fer passos de circ. Tram divertit i bonic.
13 min Sortim a una pista. De fet per la dreta va la pista que hem deixat en iniciar el recorregut. Anem a l'esquerra per una pista descendent.
23 min Central elèctrica. Passem per la dreta i travessem per un pont el barranc. Pot fer una mica de cosa a gent amb vertigen, però és de bon passar.
27 min Bifurcació. Antigament s'anava per la dreta, però sembla que ha hagut alguna esllavissada i ara es recomana anar per l'esquerra. No està marcat, encara hi ha les dues opcions.
Pujada ferma que ens duu a una torre de la llum i a una baixada dreta amb fang. Alguns arbres caiguts ens fan fer exercicis que nomes fem al gimnàs, res de complicat, afegint emoció al recorregut.
36 min Sortim a una pista on hi ha cotxes aparcats. Girem a la dreta...
42 min Arribem a la cascada do Cabrito. Estreta i amb poca aigua. Sembla que procedeix d'un altre petit ressalt superior. Racó encisador i fotogènic per instagramers. Després de les fotografies de rigor, retornem pel mateix camí.
1 h 09 min Aparcament.
Aprofiteu per veure unes Fumeroles que hi ha un quilòmetre abans de l'aparcament.
A la tarda ens hem anat a banyar a les termes de Caldeira Velha. Visita obligada i divertidíssima malgrat la munió de gent. Cal fer reserva.
Per obtenir el track:






Comentaris
Publica un comentari a l'entrada