ARC NATURAL I ERMITA DE LA PEÑA

No tot serà pujar volcans. Avui hem decidit anar a un dels racons més bonics de l'illa encara que puja un munt de gent a fer-se la foto d'instagram. L'indret excepcional és l'arc natural de la peña perquè la veritat l'ermita és bonica però tampoc no mata. Alerta, al track ens falta el tram inicial fins l'ermita, ja veureu el perquè.

A la carretera que va a Ajuy en el km 4,5 trobem el trencall a Buen Paso que travessem i seguim fins un aparcament en un barranc. El camí per anar a l'ermita/arc natural surt per la part inferior de l'aparcament. Nosaltres vam seguir un sender que voreja una finca i que va directament al barranc de las Peñitas. La veritat és que ens va exigir haver de fer alguna grimpada prou ferma amb la roca molt polida. Un cop vam arribar a l'ermita de la Peña tots estàvem contents per l'aventura viscuda però us recomanem fer el camí.

25 min Ermita de la Peña. De petites dimensions i molt senzilla, encalada de blanc. El camí surt de darrera de la construcció. Als pocs metres trobem una bifurcació. A la dreta el camí va a la presa de la Pena. Deu fer pena perquè mai s'ha omplert d'aigua. Nosaltres anem a l'esquerra.
45 min Deixem el camí de baixada i agafem un trencall pot evident (sense indicacions). Anem seguint un carregant (podrien posar alguna fita). Ens enfilem per una canal dreta que ens obliga en algun cas puntual fem anar les mans. Dalt hem de girar a l'esquerra.
1 h 03 Min Arc natural de la Peña on cal fer cua per fer les fotos.

Retornem pel mateix camí de baixada, enllacem amb el camí principal procedent de l'ermita.
1 h 30 min Arribem a l'aparcament.

Per saber més sobre les excursions de Fuerteventura, clica aquí